شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله علوی گرگانی

حوزه/ بازاریان لازم است مباحث فقهی مربوط به کسب و کار را بیاموزند، آموزش های لازم را بگذرانند تا مال آنها آمیخته به ربا و حرام نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار رئیس جامعه بازار و اصناف کشورکه در دفتر معظم له برگزار شد گفتند: اسلام تاکید فراوانی بر کسب و کار از راه حلال کرده است از این رو باید جامعه اسلامی از این جهت نمونه باشد.

ایشان اظهار داشتند: یکی از ضروریات مهم کسب و کار در بازار، آموزش مباحث فقهی دینی و اسلامی است وبازاریان لازم است از مباحث فقهی خرید و فروش آگاهی لازم را داشته باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: بازاریان لازم است مباحث مربوط به کسب و کار را  بیاموزند و به آنها آموزش های لازم داده شود تا مال آنها آمیخته به ربا نشود.

*ربا جامعه را به فساد می‌کشاند

استاد خارج فقه خاطر نشان ساختند: ربا از موضوعات حساس و پیچیده در بازار کسب و کار است، تجارت مقولات زیادی دارد و ربا از تجارت جدا نشدنی است، اگر ربا وارد کسب و کار شود نه تنها زندگی فردی را آلوده می کند بلکه جامعه را نیز در ابعاد مختلف اخلاقی نیز آلوده می کند.

ایشان با بیان اینکه ربا خسارت جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت بیان داشتند: تجار لازم است در کنار آموزش کسب و کار، تقوای الهی را در کسب و کار نیز بیاموزند تا تجارت در جامعه اسلامی نمونه الگویی برای سایر کشور ها

باشد.

معظم له گفتند: اگر مباحث فقهی و کسب و کار و تجارت در بازار اصلاح نشود مشکلات دیگر برطرف و اصلاح نخواهد شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه وجوهات شرعی نیز از همین راه به دست می آید گفتند: اگر کسب و کار نادرست باشد وجوهات نیز ناپاک خواهد بود و این ناپاکی اثرات مخربی به دنبال خواهد داشت.

313/40

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha