جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ طلاب ومبلغین کاری کنند که نماز در مدارس تعطیل نشود و اساتید دانشگاه هم برای ترویج نماز، را در دانشگاه کرسی درس بگذارند و همه باید کاری کنیم که جامعه تشیع نسبت به نماز در جامعه الگو ساز شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له در دیدار با دانش پژوهان و اساتید مرکز تخصصی نماز استان قم که در دفتر معظم له برگزار شد، به اهمیت جایگاه نماز در آموزه های اسلام و اهل بیت(ع) اشاره کردند و گفتند: نماز از جمله موضعات بسیار مهم در دین به شمار می رود و اهمیت به آن انسان را به سعادت خواهد رساند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: انسان در هر مجموعه و تشکیلاتی که در حال فعالیت است، باید قدرآن جایگاه و موقعیت را بداند و برای آن ارزش قائل شود و اساساً باید بداند بر چه اساسی این جایگاه تشکیل شده است.

معظم له خاطر نشان ساختند: ستاد اقامه نماز تشکیلات مهمی در نظام جمهوری اسلامی است و اهمیت این تشکیلات زمانی بیشتر مشخص می شود که خود افرادی که در آن تشکیلات حضور دارند به آن موضوع اهمیت دهند.

ایشان اظهار داشتند: مسئولین و مبلغین در ستاد اقامه نماز  باید رفتار و عملشان به گونه ای باشد که مردم از طریق رفتار آنها جذب آموزه های دینی شوند، بنابراین عمل هر شخصی بیانگر هویت آن تشکیلات و آن جایگاه است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: مبلغین از قشر های تاثیر گذار در جامعه به شمار می روند از این رو باید نقش روحانیت و مبلغین در عرصه تبلیغ و ترویج آموزه های دین عملا نیز پر رنگ باشد.

معظم له در ادامه به اهمیت نماز اشاره کردند و گفتند: در اهمیت نماز همین اندازه کافی است که بدانیم از بالاترین اعمال به شمار می رود و تا نماز انسان قبول نشود سایر اعمال نیز پذیرفته نخواهد شد.

استاد خارج فقه ابراز داشتند: متاسفانه هنوز در باره اهمیت نماز در جامعه، دانشگاه و مدارس، فرهنگ سازی کافی نشده

است، اگر چه کارهایی مانند ستاد اقامه نماز تشکیل شده ولی؛ این امر کافی نیست.

ایشان گفتند: مبلغین باید کاری کنند که نماز در مدارس تعطیل نشود و اساتید دانشگاه هم برای ترویج نماز برای مباحث نماز در دانشگاه،کرسی درس بگذارند، باید کاری کنیم که جامعه تشیع نسبت به نماز در جامعه الگو ساز شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha