جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ مسئولین با استفاده از رهنمودهای مفید و سازنده بزرگان، موجبات خوشبختی و پیشرفت جامعه را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار سردار مجتبائی فرمانده نیروی انتظامی قم و شیرزاد، رئیس دفتر تحقیقات ناجا درکشور اظهارداشتند: موضوع علم و عالم از جمله مباحثی است که اسلام جایگاه با ارزشی برای آن قائل است و جامعه هم به دنبال اهل علم اند و می خواهند خود را از جهل و نادانی نجات دهند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: علم نور و جهل تاریکی است. انسان با آموختن علم که نور است می خواهد از جهالت و تاریکی بیرون بیاید و نورانیت را در خود تجلی دهد.

استاد درس خارج فقه اظهار داشت: تحصیل علم  مهم و ارزشمند است، اما این که چطور باید این علم را به کار گرفت و در چه راهی استفاده کرد، موضوعی به مراتب مهم تر است.

ایشان گفتند: دیدار مسؤلین با علمان و بزرگان دین، برای گرفتن رهنمود و رسیدن به کمال است و مراجع تقلید دلسوزان نظام، انقلاب و خدمت گذاران جامعه هستند و دوست دارندکه مسؤلین با استفاده از رهنمودهای مفید و سازنده بزرگان، موجبات خوشبختی و پیشرفت جامعه را فراهم آورند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: صاحبان علم در پیشگاه خدا از درجات عالی نسبت به دیگران برخوردارند، چون صاحب علم با علم مفید خود، جامعه را از جهالت نجات می دهد.

 استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطر نشان ساخت: درجاتی که خدا به اهل علم داده به دلیل نوع خدمتی است که به جامعه می کنند. هر چه قدر علم مفید­تر باشد، درجات هم به مراتب بالاتر است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: نیروی انتظامی حافظ امنیت، جان و ناموس مردم را در جامعه به عهده دارند و این عمل یک جهاد در راه خدا است و البته این جهاد مراتبی دارد که یک مرتبه آن جهاد اکبر است.

 ایشان اظهار داشتند: عمل مسؤلین انتظامی یک نوع جهاد اکبر است چون باید مواظب دشمن درون باشند و این جهاد نیازمند به تعلیم، تعلُّم و تهذیب نفس است.   

انتهای پیام کد:  40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha