پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که امروز رسالت اصلی روحانیت تبلیغ دین است گفتند: این نهاد مقدس پاسخگوی مسائل دینی و اعتقادی مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه هیدج زنجان که در دفتر معظم له برگزارشد، با اشاره به آیه 5 سوره فاطر، اظهار داشتند: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «يَأَايهالنَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الحَْيَوةُ الدُّنْيَا وَ لَا يَغُرَّنَّكُم بِاللَّهِ الْغَرور/ اى مردم، وعده خدا حق است. زندگى دنيا شما را نفريبد، و آن شيطان فريبنده به خدا مغرورتان نگرداند».

ایشان با اشاره به اینکه فقط پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) اشتباهی در زندگی ندارند، ابراز داشتند: امامان معصوم(ع) متصل به منبع وحی بوده و دچار لغزش نمی شوند؛ ولی بشر زود فریب خورده و در زندگی اشتباه دارد.

این استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان ساختند: برخی از انسان ها به دنبال تزکیه بوده تا درجات خود را بالا ببرند؛ اما دسته ای هم وجود دارند که بی تفاوت بوده و مراقبت ندارند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه خداوند پیامبران را مأمور ساخت تا راه حق و باطل را به ما نشان دهند، تصریح کردند: این عزیزان از جان خود مایه گذاشتند و در این راه دست از ابلاغ رسالت برنداشتند.

معظم له با اشاره به تکلیف روحانیون در تبیین و ترویج دین مبین اسلام، بیان داشتند: امروز برخی طعنه می زنند که چرا به این مقدار روحانیون مردم را موعظه می کنند؛ در حالی که بعضی گوش فرا نمی دهند، در پاسخ باید گفت، ما به وظیفه عمل کرده و دستورات حضرت حق را انجام می دهیم؛ چراکه شاید در این میان عده ای متحول شده و به راه راست برگردند.

ایشان با تأکید بر اینکه امروز روحانیت رسالت هدایت جامعه را دارد و باید پاسخگو باشد، اظهار داشتند: شما عزیزان باید مراقب زمان باشید تا به راحتی آن را از دست ندهید؛ چراکه مشاهده می شود برخی خود را به روزنامه، تلویزیون، موبایل و ... مشغول کرده و از درس خود باز می مانند.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha