سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علی خاتمی - زنجان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: امروز توسعه حوزه های علمیه و ضرروت تربیت طلاب توانمند از ضرورت های روز جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی،نماینده ولی فقیه در استان زنجان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه در عصر کنونی، اظهارداشت: امروز تقویت حوزه های علمیه از ضرورت های روز  جامعه بوده و هرچه زمان جلوتر  رفته  و یافته های جدیدی توسط بشر  پیدا  می شود ، اهمیت وجود روحانی و حوز ها ی علمیه بیشتر نمایان می گردد.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و ارتباطاتی و  ایجاد مباحث مبتلابه فقهی در این زمینه، وجود روحانیون توانمند به شدت احساس می شود .

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه امروز گسترش حوزه های علمیه در دو بخش کمی و کیفی مورد نیاز جامعه است، بیان داشت:  در مناطق مختلف کشور به خصوص در مناطق محروم امروز مردم از نبود روحانی  در رنج به سر برده و ما شاهد درخواست های مکرر آنها برای اعزام روحانی هستیم ولی متاسفانه میزان عرضه ما متناسب با درخواست ها نبوده و به شدت نیازمند مبلغین هستیم.

وی با تاکید براینکه در عرصه ساخت حوزه های علمیه  نیازمند عزم همگانی هستیم،  یادآورشد: امروز برای گسترش آموزه ها و احکام الهی در جامعه نیازمند توسعه حوزه ها و از طرفی تربیت طلاب توانمند هستیم .

این استاد حوزه، افزود: کمی دورتر از مرزهای خودمان ، در کشورهای مختلف  امروز عطش اسلام خواهی به شدت مشاهده شده و اقناع این عطش نیازمند حضور روحانیون توانمند آشنا به زبان های خارجی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات انجام شده در راستای توسعه  حوزه علمیه  استان زنجان، گفت:توسعه حوزه های علمیه در استان از آرمان ها  و اهداف ما است که در این راستا تلاش هایی رخ داده و  در صدد افزایش امکانات سخت افزاری و نرم افزاری جهت حوزه استان هستیم؛ از طرفی  در تلاشیم تا با ورود افراد مستعد و توامند به حوزه علاوه بر اقدامات کمی در زمینه کمی نیز قدم برداریم.

انتهای پیام 313/18

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha