جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به معنای نخبه الهی تاکید کردند: نخبه به کسی اطلاق می‌شود که فشار‌ها و سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند تا به خداوند نزدیک شود که ‌‌نهایت کمال است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، معظم له امروز در دیدار نخبگان حوزه و دانشگاه از شهر کرج  که در دفتر معظم له برگزار شد، به تشریح اهمیت توجه به معنویات در کنار تحصیل علم پرداختند.

ایشان در ابتدا با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفتند: در مقابل بندگان خالص خداوند،همواره عده‌ای هستند که آن‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دهند، این افراد همان کسانی هستند که پروردگار را فراموش کردند و در آیات قرآن کریم نیز به آنها  اشاره شده است.

معظم له با اشاره به عنایت خداوند به بندگان مخلص خود تصریح کردند: خداوند متعال در ازای صبر و تحمل این افراد در مقابل سختی‌ها و تمسخر‌های دیگران وعده پاداش داده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه عده‌ای غافل از یاد خداوند که ادعای آزادی فکر می‌کنند به بندگان با ایمان توهین می‌کنند خاطر نشان ساختند: گاهی دیده می‌شود که در جامعه اشخاصی،  افراد با ایمان و کسانی که به سمت مباحث و تحصیلات حوزوی رفته‌اند را مسخره کرده و توهین می‌کنند؛ اما خداوند متعال یاور این افراد است و برای آن‌ها در دنیا و آخرت وعده الهی در نظر گرفته است.

ایشان با اشاره به معنای نخبه الهی تاکید کردند:  نخبه به کسی اطلاق می‌شود که فشار‌ها و سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند تا به خداوند نزدیک شود که ‌‌نهایت کمال است.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: همواره مسئولان و رهبران جامعه اسلامی از میان نخبگان دینی و علمی انتخاب می‌شوند و این مقام را خداوند با توجه به استعداد شخص به او عطا می‌کند.

ایشان خاطر نشان کردند: کسی که خداوند را در کار‌هایش درنظر بگیرد در دنیا و آخرت پاداش می‌گیرد که در این صورت او رستگار واقعی است.

معظم له در پایان با اشاره به اهدف طلاب و دانشجویان از تحصیل علم تصریح کردند: طلبه و دانشجو اگر نیتش را پاک و خالص کند و فقط برای خداوند و مکتب اسلام و ولایت اهل بیت(ع) درس بخواند خداوند در دنیا و آخرت به او پاداش می‌دهد و به سعادت واقعی می رسد؛ اما اگر تنها برای کسب عنوان یا مال دنیایی درس بخواند دیگر خداوند در آخرت به او پاداشی نمی دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha