جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که انسان همواره در معرض و میدان آزمایش های الهی قرار دارد اظهارداشتند: دنیا محلی برای عبور است و هیچ چیزی در این دنیا باقی و ماندنی نخواهد بود ولی متاسفانه بعضی انسان ها کارهایی انجام می‌دهند که فکر می کنند قرار است تا ابد باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز  در دیدار جمعی از  افسران ناجا  که در دفتر ایشان در قم برگزارشد، به هدف خلقت انسان در قرآن کریم اشاره کردند و گفتند: هدف از خلقت انسان تنها برای اطاعت است و هرچه غیر از این باشد باطل است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: توجه به سبک زندگی  اهل بیت علیهم السلام موجب سعادت انسان می شود. انسانی که خود را در دایره قانون الهی قرار دهد و در مسیر دین حرکت کند قطعا به کمال خواهد رسید.

ایشان اظهار داشتند کسانی که در دنیا قتل و جنایت می کنند معلوم است که اینگونه انسان ها اعتقادی به دین و مذهب جهان آفرینش و جهان پس از مرگ ندارند.

استاد خارج فقه حوزه افزودند: باید بپذیریم که دنیا تنها محلی برای عبور است و هیچ چیزی در این دنیا باقی و ماندنی نخواهد بود ولی متاسفانه بعضی انسان ها کارهایی انجام می دهند، که فکر می کنند قرار است در این دنیا برای ابد باقی بمانند.

معظم له گفتند: پیامبران با آن همه عظمت و بزرگواری روزی این دنیا را ترک کردند و این حقیقتی است که نمی شود آن را کتمان کرد و آن حقیقت این است که دنیا تنها برای پرورش استعدادهایی است که خداوند به انسان عنایت کرده تا از طریق پرورش این استعداد ها به خدا نزدیک تر شود.

این استاد خارج فقه حوزه ابراز داشتند: اعتقاد به این مبانی و ارزش های الهی باعث می شود، انسان از آلودگی ها نجات پیدا کند.

ایشان خاطر نشان ساختند: رهنمودهای بزرگان دین، منبر، محراب، مدارس، روضه، سخنرانی و مرگ، همه تلنگر و تذکری برای انسان می باشد. انسان باید بپذیرد تا زمانی که در دنیا حضور دارد در معرض و میدان آزمایش های الهی است، امتحان به مال، ثروت، فقر، مریضی و حتی عبادت از جمله این نوع آزمایش ها می باشد. عاقبت به خیر کسی است که از این امتحان سربلند بیرون بیاید.

313/40

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha