شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حمیدرضا کفاش

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت 19 هزار روحانی در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حمید رضا کفاش، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، به برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت شهدای امور تربیتی اشاره کرد و گفت:‌ از 5 هزار فرهنگی شهید کشور، 400 نفر مربی تربیتی بوده اند که پنج‌شنبه 7 اسفند دربرج میلاد تهران از خانواده این  شهدای گرانقدرتجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست های اعلام شده از سوی دولت در حوزه پرورشی، به دنبال پر رنگ کردن نقش این حوزه و رصد فعالیت های فرهنگی و دینی درسطح مدارس هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح های "امام شناسی" و "مصباح ‌الهدی" در مدارس کشور، افزود: هدف از اجرای این طرح ها آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با سبک زندگی اهل بیت (ع) است.

کفاش اضافه کرد: درزمینه طرح جامع تقویت و تعمیق نماز که ازبرنامه‌های‌ مهم ما در حوزه نماز است، جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه برگزار شده و از این پس قراراست جشن تکلیف دانش آموزی را متفاوت ‌ترو وسیع‌تر از دوره‌های گذشته برگزار کنیم.

وی، سازماندهی ائمه جماعت و روحانیون مدارس از دیگر برنامه‌های معاونت پرورشی اعلام کرد و گفت: در این زمینه 19 هزار روحانی و 35 هزار فرهنگی در مدارس، نماز جماعت را برگزار کرده‌اند. این تعداد فعال در سیستم ساماندهی شده‌اند تا بتوانیم هزینه اندکی را برای ایاب و ذهاب ‌شان بپردازیم. البته با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز طرح "پیوند مدارس با مساجد و نمازجمعه" را اجراء کرده ایم.

مهاون پرورش و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی 600 دارالقرآن جدید، ادامه داد: درحال حاضر2 هزار و 400 مدرسه قرآنی در مقطع ابتدایی راه اندازی شده است.

کفاش ادامه داد: طرح ملی نهضت حفظ قرآن با حمایت کمیسیون آموزش عالی قرآن در دو سال اخیر به استان‌ها ابلاغ و فعالیت آن مجددا آغاز شده است. همچنین برگزاری مسابقات قرآنی منطقه‌ای و استانی نیز آغاز شده و در تابستان به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آمارنیم میلیونی دانش آموزان دراردوهای راهیان نور، گفت: درحال حاضراعزام دانش ‌آموزان به اردوهای راهیان نوراز مرز 550 هزار نفر گذشته است، البته این برنامه به صورت مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش و بسیج و با حضور روحانیون کاروان ها اجرا می‌شود و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد که امیدواریم یک میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

کفاش خاطرنشان کرد: استقرار نظام جامع مشاوره تربیتی تحصیلی درهمه پایه های تحصیلی براساس سند تحول بنیادین، حضور فعال کارشناسان تربیتی در تدوین منابع آموزشی از برنامه های مهم برای سال آینده است ضمن آن که ایجاد ساز و کار مناسب و موثر برای اجرای طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی، افزایش مشارکت دانش آموزان در فعالیت های پرورشی، تشکیل اتاق فکر پرورشی، یکپارچه سازی آموزش قرآن و احیای فعالیت های فرهنگی و هنری درسطح کشور از دیگر برنامه های به شمارمی رود.

انتهای پیام 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha