دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام داوود نمازی

حوزه/ مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: استقبال گرم از رئیس جمهور در قم این پیام را برای دنیا داشت که حوزه خود را از دولت جدا نمی‌داند و سیاست و مسائل جامعه برایش مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین داود نمازی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به استقبال گسترده مردم قم و حوزویان از رئیس جمهور گفت: دولت حجت الاسلام و المسلمین روحانی از ابتدا رابطه بسیار خوبی با مراجع و حوزه علمیه داشته است و همواره مسئولین دولتی با مراجع دیدار می‌کردند.

وی بیان کرد: حوزه علمیه برای رسیدن به اهدف خود که همان اجرای مباحث دینی است به دولت نیاز دارد و دولتمردان نیز برای رسیدن به اهداف خود نیازمند به حوزه هستند و باید یک تعامل خوبی بین حوزه و دولت باشد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با بیان این که نوع نگاه دولت به حوزه ابزاری نیست گفت: دولت وظیفه خود می‌داند که با مراجع و حوزویان ارتباط داشته باشد و از نقطه نظرات آن‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: دولت همواره در تلاش بوده است که کارهایش طوری باشد که علما و مراجع که در رأس حوزه‌های علمیه و مسئولیت دینی مردم هستند از عملکردش راضی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نمازی تصریح کرد: در دیدار رئیس جمهور از قم و مراجع عظام، استقبال بسیار خوب و گرمی توسط مردم قم، حوزویان، مراجع عظام و مدیران حوزه صورت گرفت و این امیدواری در بدنه دولت به وجود آمد که حداقل توانسته تا حد امکان نظر آن‌ها را جلب کند و پس از این دیدارها تلاش خود را برای جلب صد در صدی آنها انجام خواهد داد.

وی ابراز داشت: استقبال گرم از رئیس جمهور در قم این پیام را برای دنیا داشت که حوزه خود را از دولت جدا نمی‌داند و سیاست و مسائل جامعه برایش مهم است.

حوزه دولت را از خود می‌داند

 مشاور وزیر کشور در امور روحانیت ادامه داد: دولت یک ضلع اصلی نظام است و وقتی حوزه استقبال خوبی انجام می‌دهد نشان می‌دهد که دولت را از خود می‌داند و اگر نقدی می‌کند از روی دلسوزی است.

وی مطرح کرد: این استقبال نشان داد که حوزه با نظام است و نظام را فرزند خود می‌داند و این احساس نیز در دولت بیشتر متبلور شده است و تعاملات خوب حوزه و دولت نشان داد که عده‌ای که مطرح می‌کردند که بین حوزه و دولت اختلاف است حرفشان کذب است.

حجت الاسلام و المسلمین نمازی گفت: پس از این سفر قطعاً تعامل بین حوزه و دولت پررنگ تر می‌شود و همان طور که رئیس جمهور گفت، این رابطه باید سیستماتیک شود تا نظرات حوزویان و مراجع به صورت مرتب و منظم به دولت برسد.

وی افزود: تاکنون نیز نظرات بزرگان حوزه از طریق وزارت کشور به دولت می‌رسید و دولتی‌ها از این نظرات مطلع می‌شدند، ولی بنا به گفته رئیس جمهور این فرایند باید سیستماتیک شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه کرمانشاهی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    حجت الاسلام و المسلمین داود نمازی: ((با بیان این که نوع نگاه دولت به حوزه ابزاری نیست)) اگر اینچنین نیست؟! مگر قحط الرجال روحانی وجود دارد؟ چرا مشاوراستاندار کرمانشاه درامور روحانیت یک نفر غیر روحانی است؟! چرا تا بحال کدام جلسه با طلاب وفضلای استان گذاشته شده؟!
  • بلیغی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    مشاور وزیر کشور در امور روحانیت: ((دولت وظیفه خود می‌داند که با مراجع و حوزویان ارتباط داشته باشد و از نقطه نظرات آن‌ها استفاده کند.)) تازگیهاباخبر شدیم که یک نفر غیر روحانی مشاور استاندار کرمانشاه است؟! حاج آقا:کدام ارتباط؟ کدام نقطه نظر؟