سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: قم می تواند واقعیت و هویت شیعه را به جهانیان معرفی نماید. رفتار و عملکرد برخی افراد موجب تخریب چهره شیعه است و این اقدام آنها در تضاد با اصول تشیع و معارف اهل‌بیت(ع) می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»؛ آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار جمعی از مدیران و معاونان آستان مقدس قم گفت: تحول در مجموعه حرم، محسوس و موجب خوشحالی است، آنچه مورد انتظار مراجع و علمای حوزه بوده، تحقق یافته است.

این استاد حوزه افزود: مراجع و بزرگان دینی از گذشته این انتظار را داشتند که حرم مطهر قطب دینی، فرهنگی، علمی و معنوی شود، خوشبختانه برنامه های خوبی که در حرم مطهر انجام می شود، تحقق یافته و امید است رو به فزونی باشد.

وی با تقدیر از تولیت آستان مقدس و دیگر بخش های آستان گفت: در سال های اخیر قدم های بزرگی برای معرفی حضرت معصومه سلام الله علیها انجام شده است که از جمله آنها اعلام روزی به عنوان رحلت این بانو بود و آثار ارزشمندی در کشور و جهان دارد؛ دراین روز از نقاط مختلف به این شهر می آیند و به عزاداری می پردازند.

آیت الله فاضل در ادامه پی گیری ارتباط با زائران را ضروری دانست و گفت: در تمامی اوقات برنامه هایی در حرم مطهر در حال اجراست و زائران می توانند از آن بهره مند شوند؛ در چنین شرایطی لازم است، ارتباطی پیوسته با زائران برقرار کرد تا تأثیر برنامه های جاری در حرم مطهر بیشتر شود.

وی افزود: حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها روح معنوی دارد، زمانی که انسان وارد آن می شود، آن را احساس می کند؛ در شرایط امروزی جامعه و وجود تهاجمات و فساد ها، مورد توجه قرار دادن اماکن مقدسه برای مردم، می تواند نقش بسزایی داشته باشد. در این عرصه رسانه نقش زیادی دارد و می تواند آموزه های دینی را برای همگان منتشر سازد. در این عرصه تعامل میان آستان های مقدسه نقش مهمی دارد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه به وجود کرامات فراوان از حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: بسیاری از کرامات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بهره مند شده اند، لازم  است حرم مطهر، این کرامات را ثبت و منتشر سازد.

وی افزود: مردم پیش از اینکه دنبال استدلال عقلی و کلامی باشند، آنچه که زود تر به ذهنشان نفوذ می یابد، مهم تر است؛ کرامات موجود از حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از این قبیل آموزه هاست که می تواند نقش زیادی برای بیمه کردن مردم در برابر هجمه های معرفتی و فرهنگی داشته باشد.

آیت الله فاضل به اهمیت حفظ اسناد در آستان مقدس اشاره کرد و گفت: در حرم مطهر شخصیت های زیادی آمده و رفته اند و در این مکان مقدس نماز جماعت اقامه کرده اند که لازم است چنین اسنادی جمع آوری و نگهداری شود.

وی در ادامه راه اندازی شبکه ماهواره ای  از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را امری ضروری و تأثیرگذار دانست و افزود: ظرفیتی که در قم وجود دارد، در جای دیگر جهان یافت نمی شود؛ از این رو راه اندازی شبکه ماهواره ای با نام حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با ظرفیتی که در این مکان مقدس وجود دارد، نقش زیادی خواهد داشت، تا جایی که دیگر شبکه ها را تحت تأثیر خواهد گذاشت.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: قم می تواند واقعیت و هویت شیعه را به جهانیان معرفی نماید. رفتار و عملکرد برخی موجب تخریب چهره شیعه است و این اقدام آنها در تضاد با اصول تشیع می باشد و این جای سؤال است.

وی افزود: این که در چنین شرایطی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در کنار حوزه علمیه قم حرف اول جهان تشیع را بزند، کاری بسیار ضروری و بزرگ است.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha