جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد قائدی ها اصفهان

حوزه/ اجرای برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش باعث تربیت صحیح نسل آینده و آگاه نمودن دانش آموزان و فرهنگیان با مبانی دینی، اعتقادی و اخلاقی خواهد شد.

 محمد حسن قائدیها ، مدیر کل آموزش پرورش استان اصفهان، در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به جایگاه حوزه در تربیت دینی دانش آموزان گفت:  خوشبختانه امروز همکاری بسیار خوب و نزدیکی میان حوزه علمیه و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای این همکاری و تعاملات، کمیته ای تحت عنوان، کمیته همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش شکل گرفته و شاهد توسعه و رشد امور تربیتی، دینی و معارفی نسل نوجوان و جوان به خصوص دانش آموزان بوده ایم.

قائدیها، با بیان اینکه ریاست این کمیته با مدیر حوزه علمیه و امام جمعه اصفهان و دبیر این کمیته بر عهده مدیر کل آموزش و پروش می باشد؛ خاطرنشان کرد: این کمیته دارای آئین نامه ای است که بر اساس این تفاهم و شیوه نامه فعالیت هایی را انجام می دهد که خوشبختانه برنامه های که از سوی کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش انجام می شود موجب تقویت هرچه بیشتر ارتباط دانش آموزان با روحانیت شده است.

مدیر کل آموزش و پروش استان اصفهان با اشاره به فعالیت های کمیته همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش، تصریح کرد: تامین مدرس برای دوره های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان در رابطه با مبانی دینی، اعتقادی و اخلاقی از جمله این فعالیت ها است که حوزه علمیه در این ارتباط همکاری و یاری رسانی می کند.

وی افزود: از دیگر فعالیت ها می توان به اعزام روحانیون به سطح مدارس جهت اقامه نماز جماعت با همکاری حوزه علمیه اشاره کرد.

قائدیها تصریح کرد: از دیگر همکاری ها اعزام روحانیون به مدارس جهت پرداختن به گفتمان های دینی و اعتقادی و نیز سخنرانی برای دانش آموزان و فرهنگیان در فرصت های مقتضی و مراسم خاص مانند  جشن ها، مناسبتها و برنامه صبحگاه می باشد.

وی تاکید کرد: امروز هدف اصلی دشمن تهاجم فرهنگی به نسل جوان و دانش آموز کشور ما است که در این راستا آموزش و پرورش و همچنین حوزه های علمیه برای مقابله با این تهاجم فرهنگی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان اصفهان، در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با گسترش فعالیت های این کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، رابطه روحانیت و حوزه علمیه با مدارس و اداره های استان بیش از پیش پررنگ تر شود و شاهد تربیت صحیح نسل آینده و آگاه نمودن دانش آموزان و فرهنگیان به مبانی دینی اعتقادی و اخلاقی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha