پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  مهدوی امین لرستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، کودکان را امانت های الهی دانست و تاکید کرد: تربیت دینی فرزندان باید از همان دوران کودکی و مهد کودک ها آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مهدوی امین، عصر امروز، در کارگاه آموزش معارف دینی مربیان مهد کودک، در خرم آباد با اشاره به ضرورت توجه به تربیت دینی فرزندان، گفت: هدف از تربیت دینی آن است که مربی چه در مقام معلم و چه در مقام والدین، شور و شوق فطری کودک را نسبت به جلال و جمال الهی پرورش دهد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان تصریح کرد: تعهد ایمانی و اخلاقی، لازمه کار مربیان مهد کودک است و آنان باید تلاش کنند نسلی پاک و مومن را به جامعه تحویل دهند.

 وی با اشاره به این که تربیت دینی فرایندی دو سویه میان مربی ومتربی است، بیان داشت: مربی باید با بهره گیری از مجموعه عقاید، قوانین و مقررات دینی، شرایطی را فراهم آورد که متربی آزادانه در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای خود گام برداشته و به سوی هدف های مطلوب رهنمون گردد.

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: مطالبی مانند شعر و داستان که به‌عنوان ابزای برای آموزش به کار گرفته می‌شود،  باید از بار آموزشی و محتوای  مناسبی برخودار باشد.

حجت الاسلام حاجی، از کارشناسان حوزوی نیز در این کارگاه آموزشی گفت: مربیان مهدهای کودک می‌توانند با سرمایه‌گذاری معنوی و فرهنگی، در راستای تربیت نسل آینده که امانت‌های الهی هستند، تلاش کنند و حس دینداری و مسئولیت پذیری را در کودکان بارور کنند.

وی، علاقه مندی به کار با کودکان، داشتن سلامت روانی و جسمانی، صبوری و شکیبایی، داشتن تجربه و احساس مادری برای کودکان، احساس تعهد ایمانی و اخلاقی در کار با کودکان، آگاهی از مسایل و نیازهای کودکان، توجه به رشد کودکان در ابعاد مختلف جسمانی، عاطفی، روانی، اجتماعی و زبان آموزی را از ویژگی های یک مربی دانست و افزود: مربی کودکان باید فردی متعهد، کاردان، آگاه و سازمان دهنده در امور مربوط به کودکان باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha