جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره تربیت دینی کودک

حوزه / دوره آموزشی دو روزه تربیت دینی کودک به همت مدیریت مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی کاشان برگزارشد.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» ازکاشان حجت الاسلام فرمانی ، مسئول  گروه  تبلیغی شکوفه های آسمانی دراین  دوره آموزشی با اشاره به اینکه تاکنون 100  دوره  آموزش  تربیت دینی کودک  درمدارس علمیه کشور برگزارشده است ، گفت : ضرورت  کار با کودک  وروش های القاء غیر مستقیم ، قالب های  ارائه محتوای دینی به کودکان ، هنر و خلاقیت ، شیوه های و جذاب سازی  برنامه های دینی  از مهمترین محورهای ارائه شده در این دوره  های آموزشی می باشد .

وی  به  سفارشات اسلام و قرآن ، تاثیر پذیری بیشتر و تلاش دیگران  به ضرورت  کار با کودکان ونوجوانان اشاره و  خاطرنشان کرد : توجه  پیامبر اکرم (ص ) به تربیت دینی کودکان نشان دهنده اهمیت دادن  به جایگاه  کودکان می باشد.

حجت الاسلام فرمانی با تاکید برهوشیاری والدین درعدم استفاده کودکان  از فیلم ها وبازی های رایانه ای مخرب یاد آورشد : امروز دشمنان با تمام توان و تجهیزات  وتخصیص بودجه های کلان  به مبارزه با اعتقادات  برخاسته اند  تا از طریق فیلم های کودک وبازی های رایانه تغییری  درکودکان ایجاد کنند .

حجت الاسلام ضیاء مربی برنامه های دینی کودکان نیز در ادامه این کارگاه ، رمز موفقیت  یک مربی را عاشق بودن به کار کودک دانست و تصریح کرد :  تبلیغ را باید از زمان  کودکی برای  خردسالان شروع کرد .

 حجت الاسلام  شکری مدیر  قالب ها  وارائه محتوای  دینی  کودکان نیز درادامه این کارگاه ، هدف نهایی برگزاری این  دوره های آموزشی را تاثیرگذاری  بر رفتار و کردار کودکان عنوان کرد و یاد آورشد  : با توجه به اینکه کودکان می دانند همان آموزشی که تعلیم داده می شود منجربه  عمل نشده است و روی ذهن آنها تاثیر می گذارد لذا اینگونه دوره ها  برای آنها ضروری است .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha