دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عابدینی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در بازدید از مؤسسه راه فرشتگان با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دین این کودکان، حضور جدی حوزه علمیه در مؤسساتی نظیر راه فرشتگان را ضروری خواند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در بازدید از مؤسسه راه فرشتگان( مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست) با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دین این کودکان، حضور جدی حوزه علمیه در مؤسساتی نظیر راه فرشتگان را ضروری خواند و تأکید کرد: حوزه علمیه باید با شناسایی نیازها و وضعیت موجودِ چنین مجموعه‌هایی، کار تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست را برعهده گیرد.

وی بر حفظ کرامت نوجوانان و جوانانی که در این مجموعه زندگی می‌کنند تأکید کرد و گفت: استفاده از اصطلاح رایج «شیرخوارگاه» برای مجموعه‌هایی که در آن‌ها نوجوانان و جوانان زندگی می‌کنند باید تغییر پیدا کند؛ چرا که بسیاری از آن‌ها در مدارج بالای تحصیلی قرار دارند و استفاده از این اصطلاح برای آن‌ها به دور از کرامت است.

 امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: همه کودکان، نوجوانان و جوانانی که در چنین مجموعه‌هایی زندگی می‌کنند فرزندان این انقلاب و کشور هستند و باید رفع سریع مشکلات آن‌ها به ویژه در زمینه‌های معیشتی در دستور کار مسئولان قرار گیرد و امکانات مورد نیاز برای رشد و تعالی آن‌ها فراهم گردد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که کار تربیتی فرزندانی که در این مجموعه زندگی می‌کنند برای بنده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: بنده آمادگی دارم فرصتی را برای کار تربیتی این کودکان و نوجوانان اختصاص دهم تا در یک فضای صمیمی و دوستانه مشکلات آن‌ها را در حوزه مسائل دینی برطرف نمایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین همچنین، پس از بازدید از موسسه راه فرشتگان، در فضای صمیمی، با کودکان و نوجوانان این مؤسسه گفتگو نشست و به سؤالات آن‌ها پاسخ داد.

وی در جمع کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گفت: خداوند متعال حکیم، مهربان، قادر، صاحب و آفریننده این عالم است و عالمی که خداوند خالق آن است قطعاً دارای حساب و کتاب و علت و معلول است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر عالم دارای حساب و کتاب نباشد همه چیز مختل می‌شود و این موضوع به انسان آسیب می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: در این دنیا به دلایل مختلف ممکن است مسیر زندگی انسان‌ها متفاوت باشد، اما این موضوع با عدالت خداوند منافاتی ندارد و خداوند هرگز مهر و محبتش را از بندگانش برنمی‌دارد و بندگان هم همواره باید دستشان در دست خدای متعال باشد تا به سعادت دست پیدا کنند.

وی به داستان زندگی حضرت موسی (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود این‌که مادر حضرت موسی (ع) ایشان را برای نجات از دست سربازان فرعون در رود نیل رها کرد، ایشان نجات پیدا کرد و به جایگاه والایی رسید و این نمونه‌ای از مهربانی خداوند است که می‌تواند شامل حال هر انسانی شود؛ به شرط آن‌که انسان از وی روی برنگردانیم.

*ضرورت تربیت دینی دانش آموزان

علی‌اصغر عاملیان، مدیر عامل مؤسسه راه فرشتگان آسمانی نیز در حاشیه بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان از این مرکز در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: در حال حاضر 57 نفر پرسنل در این مجموعه فعالیت دارند که 11 نفر از آن‌ها از نیروهای بهزیستی هستند و سایر پرسنل نیز به استخدام مؤسسه درآمده‌اند.

 وی افزود: یکی از اساسی‌ترین مشکلات مؤسسه خیریه راه فرشتگان این است که کودکان این مرکز برای این‌که آموزه‌های دینی را فرا بگیرند، مربی ندارند و برای این منظور نیازمند همکاری حوزه علمیه و حضور روحانیون و طلاب مرد و زن هستیم.

مدیر عامل مؤسسه راه فرشتگان آسمانی بیان کرد: کودکان و نوجوانانی که در این مجموعه‌ها زندگی می‌کنند دچار آسیب‌هایی در زندگی شدند و بیش از سایر کودکان و نوجوانان نیازمند آموزش‌ها و تعلیمات دینی هستند.

*لزوم حضور روحانیون در مراکز نگهداری کودکان

حسین افشار، مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در این خصوص گفت: مؤسسه راه فرشتگان آسمانی که مرکزی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست است با مبلغ 772 میلیون تومان که از سوی رهبر معظم انقلاب اهدا شد، احداث گردید و پس از آن هم معظم له مبلغ 150 میلیون تومان دیگر برای تجهیز آن پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای این مرکز، حضور طلاب و روحانیون است که امیدواریم این امر محقق شود تا ضمن پاسخگویی به سؤالات دینی و شبهات فرزندان این مجموعه، آن‌ها با تربیت دینی به خوبی عجین شوند.

*مؤسسه راه فرشتگان آسمانی در یک نگاه

یکی از مؤسساتی که در قزوین از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌کند و کار آموزش آن‌ها را بر عهده دارد، مؤسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی است که به شیرخوارگاه حلیمه (س) معروف شده است.

هزینه احداث ساختمان این مرکز در سال ۱۳۸۶ با سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به قزوین از محل کمک‌های معظم له تأمین گردید و زمین آن نیز اهدایی خیر و نیکوکار قزوینی، حاج رمضان خوئینی است.

در این مرکز کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در رده‌های سنی شیرخوار، نوپا، اعم از پسران و دختران در رده‌های سنی ۶ تا ۱۲ سال و دختران و پسران دانشجو و بزرگسال و همچنین مددجویان پسر و دختر ۱۲ تا ۱۸ سال حضور دارند و مسئولان این مرکز همواره در تلاش هستند تا زندگی مملو از آرامش و پیشرفت را برای کودکان و نوجوانان این مرکز که فرزندان این انقلاب و کشور هستند فراهم نمایند.

مؤسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی دارای یک مرکز دیگر ی به نام مرکز امام علی (ع) است که در شهر محمدیه قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha