جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهد کودک مهدوی

حوزه/ مدیر مدرسه فاطمه الزهرا(س) داراب گفت: به منظور استفاده حداکثری بانوان شهرستان داراب از برنامه ها و فعالیت های تهذیبی و فرهنگی این مدرسه، مهدکودکی توسط حوزویان این شهرستان راه اندازی و در حال فعالیت می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، خانم معصومی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان داراب اظهار داشت: همزمان با پشت سرگذاشتن ایام محرم الحرام، این مدرسه به جهت استفاده حداکثری بانوان و مدعوین از برنامه ها و فعالیت های تهذیبی و فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه هایی ویژه کودکان می کند.

وی افزود: در این مراسم که با حضور تقریبا 70نفر از کودکان 3الی10ساله برگزار می شود،7نفر از خواهران طلبه و فعال فرهنگی به عنوان مربی مهد کودک برنامه هایی را برای کودکان اجرا می کنند.

مدیر مدرسه فاطمه الزهرا(س) داراب بیان کرد: مربیان با تشکیل حلقه هایی ویژه سنین مختلف به مباحثی از جمله احکام، فلسفه عزاداری، درس ها و عبرت های عاشورایی، نکات اخلاقی تربیتی از سیره ائمه اطهار(ع) در قالب داستان، شعر و نقاشی می پردازند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اولویت پرداختن به کودکان را می توان از این روایت حضرت علی(ع) به خوبی برداشت کرد که حضرت می فرمایند "الْعِلْمُ مِنَ الصِّغَرِ کَالنَّقْشِ فِی الْحَجَرِ" یادگیری در سن خردسالی همانند نقش کندو کار بر روی سنگ است.

 معصومی گفت: امروزه در علوم تربیتی بحثی تحت عنوان ادبیات، گفتگو و ارتباط با کودک، نوجوان و جوان مطرح است و چگونگی تاثیرگذاری، در هر شرایط سنی با ضوابط خاص خود طبقه بندی شده است.

وی در پایان گفت: کار با کودکان و نوجوانان اگر با شیوه صحیح و کارآمد و توسط افراد شایسته انجام گیرد، در دراز مدت اثرات بسیار مهم و فراگیری خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha