شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امواج موبایل

حوزه/ هر نوع غذاي بسته بندي و كنسروي مانند رب گوجه، كمپوت، سُس، غذاها، خورش ها و ماهي های کنسرو شده به دليل وجود مواد نگهدارنده، بسيار مضرّ هستند و همين مواد نگهدارنده در سقط جنين زنان و عقيم سازي مردان مؤثر است.

خبرگزاری «حوزه»، بخش هفتم از سلسله یادداشت‌های حجت الاسلام والمسلمین فولادی با موضوع خانواده و جمعیت را منتشر می‌کند.

علل كاهش جمعيت:

به طور كلّي مهم ترين علل كاهش جمعيت در كشورهاي اسلامي به خصوص ايران، عمل به نسخه هاي غربي و دوري از احكام و تعاليم اسلام است. هر قدمي كه از احكام و تعاليم اسلامي عقب نشيني شود، غرب گام های متعدد و فراواني را به صورت تهاجمي و طلبكارانه با انواع روش ها، ابزارها و رسانه ها به سمت مسلمانان برمي دارد.

در ذیل نمونه اي از سبك زندگي اسلامي و نظر اسلام در مقايسه با سبك زندگي غربي و ديدگاه هاي غرب مطرح مي گردد.

* مقایسه دو سبک زندگی اسلامی و غربی

نتيجه اين مقايسه:

خدامحوري و مسئوليت پذيري در سبك زندگي اسلامي و خودمحوري و فرار از مسئوليت در سبك زندگي غربي کاملاً مشهود است.

انتخاب با خود انسان است كه كدام روش را برگزيده و عمل كند؛ عمل به الگوهاي سمت راست (اصحاب اليمين) منجر به سعادت دين، دنيا و آخرت و عمل به الگوهاي سمت چپ (اصحاب الشمال) منجر به بدبختي و نكبت در دنيا و آخرت (خَسِرَ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةَ) خواهد گردید.

عوامل سقط جنين:

يكي ديگر از عوامل مهم سقط جنين در باب خوردنی ها و نوشیدنی ها مورد بحث قرار مي گيرد. غرب با توطئۀ  مرموز و به كارگيري كارشناسان خبره در صدد كاهش جمعيت مسلمانان از هر جهت و از هر راهي برآمده است؛ خوردني ها و نوشيدني ها، ابزار و آلات و وسايل غربي همگي به نوعي باعث عقيم سازي در دراز مدت و سقط جنين در كوتاه مدت مي شود و به طور كلّي، استفاده از هر نوع محصولات غربي عوارض مشكوك و جبران ناپذيري را در بلند مدت به دنبال دارد.

غذاهاي صنعتي:

هر نوع غذاي بسته بندي و كنسروي مانند رب گوجه، كمپوت، سُس، غذاها، خورش ها و ماهي های کنسرو شده به دليل وجود مواد نگهدارنده بسيار مضرّ هستند و همين مواد نگهدارنده در سقط جنين زنان و عقيم سازي مردان مؤثر است؛ كافئين پنهان در چاي، ‌قهوه، نسكافه، كافي ميكس، مواد تخديري در نوشابه، شكلات، آدامس، مواد شيميايي و سمّي آغشته به ميوه ها، آفت كش های موجود در برنج و ديگر محصولات غذايي بسیار زیان آور می باشد.

بدترين نوع غذا، سوسيس و كالباس است كه از ضایعات اعضاء مرغ و ... تهيه مي شود و با مواد نيتراتي تزيين مي گردد.

ابزار و آلات غربي:

تمام وسايلي كه اشعه و امواج توليد مي كنند، مانند مايكروفرها كه با اشعه غذا را گرم مي كنند، باعث تشكيل جنين ناقص يا تشكيل نشدن قلب جنين و عوارض ديگر و در نهايت باعث سقط جنين مي شود.

امواج مختلفي كه از وسايل كنترلي توليد مي شود، گرچه ضعيف هستند، اما استفاده مكرّر آن در بلند مدت باعث عقيم شدن افراد خصوصاً در كودكان مي گردد. امواج آنتن هاي ماهواره بسيار مضرّ است. امواج موبايل ها و ... سوغات غرب بوده و به نوعي در سقط جنين هاي مكرر و عقيم سازي هاي فراوان مؤثر می باشد.

آمار عقيم شدن و ناباروري در ايران از متوسط جهاني آن بيشتر بوده به طوری که در حدود 21 درصد زوج هاي جوان در تهران، عقيم و نابارور هستند.

زنگ خطر:

يكي از مسائل مهمي كه از آن غفلت شده و به صورت مرموز و مشكوك در حال انجام است، عملكرد وزارت بهداشت و خانه هاي بهداشت می‌باشد، لذا به طور جدي لازم است پيگيري و بررسي شود.

 از علل و عوامل كاهش جمعيت كه پزشكان و خانه هاي بهداشت در آن نقش مؤثري دارند عبارتند از:

1- جواز سقط جنين هاي مكرر و بيهوده توسط پزشكان، پرستاران، ماماها و خانه هاي بهداشت كه موارد آن بسيار زياد و مشكوك است.

2- اصرار به عقيم سازي مردان و زنان توسط دفتر تنظيم خانواده و كنترل جمعيت در خانه هاي بهداشت به نحوي كه به زوج هاي جوان توصيه مي كنند براي عقيم سازي مراجعه كنند.

3- سزارين هاي مكرر كه آمار آن از متوسط جهاني در ايران بسيار فراتر رفته و نگران كننده است و باعث توقف فرزند آوري در بانوان مي شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha