سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 399894
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
افق هاي رويش

حوزه / پنجمين جلسه آموزشی با عنوان «افق های رویش» در مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد برگزار گرديد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، خانم سید زاده، کارشناس ارشد مشاوره خانواده در اين نشست که ظهر امروز برگزار شد، به رویکرد تربیت دینی فرزندان پرداخت و گفت: با توجه به رویکرد تربیت دینی فرزندان، بهره هوشی، میزان خواب، شدت واکنش، درون گرایی و برون گرایی و تیپ های شخصیتی از تفاوت های ظاهری افراد مي باشد.

وی ژنتیک را اصلی ترین عامل در تعیین بهره هوشی افراد دانست و گفت: امکانات، تغذیه صحیح، کلاس ها و آموزش های لازم، ورزش و روابط عاطفی افراد خانواده از دیگر عوامل موثر در پرورش بهره هوشی افراد است.

سيدزاده با اشاره به اهميت توجه به میزان خواب در افراد، افزود: کم خوابی و پرخوابی می تواند از علائم افسردگی باشد كه این اختلال جدی در خواب به دارو درمانی نیاز دارد.

وی در ادامه تفاوت شخصیت های تیپ  AوB  افراد را  بررسی و خاطر نشان کرد: شخصیت های تیپ  A سخت گیر، جدی، جوشی و با احتمال سکته قلبی بالا هستند.

اين كارشناس امور خانواده اضافه کرد: شخصیت های تیپ B انسان هایي خونسرد، بی خیال، خوش مشرب و به مسئله سلامت روان، نزدیک تر هستند.

وی در پایان راهکاری تغییر افراد را اختیار فرد، تشویق و تمجید و تدریجی دانست و گفت: پذیرش افراد برای دوست داشتن باید بی قید و شرط و بدون تصور تغییر دادن آنان باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha