جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی- دوره تربیتی کودک و نوجوان مدرسه فاطمیه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: غرب تلاش می‌کند تا خداباوری را از نظام تربیتی ما کنار بگذارد و برای مقابله با این جریان، پدران و مادران به‌عنوان اولین مدرسه تربیتی، می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دوره تربیتی کودک و نوجوان که در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه قزوین برگزارشد، به  نظام‌های تربیتی  تحمیل شده از سوی غرب اشاره کرد و گفت:  غرب تلاش می‌کند تا خداباوری را از نظام تربیتی ما کنار بگذارد و برای مقابله با این جریان، پدران و مادران به‌عنوان اولین مدرسه تربیتی، می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

امام جمعه قزوین، ادامه داد: ایمان به رستاخیز رکن مهمی در تربیت کودکان و نوجوانان بوده و این رکن، تعلیمی نیست و برای این‌که در این عرصه اثرگذار شویم، باید اعتقاد به آن در رفتار و عمل ما دیده شود.

وی افزود: ما در مبانی دینی خود معتقدیم که خداوند به انسان ظرفیت‌های عظیمی را عطا کرده که این نگاه در مکاتب غربی دیده نمی‌شود و مورد توجه نیست.

حجت الاسلام  والمسلمین عابدینی  با تأکید بر استفاده از پشتوانه‌های قرآنی در تربیت کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: خداوند مایه‌های تربیتی را به انسان‌ها الهام کرده است و اگر به این معنا توجه نماییم سرمایه عظیمی برای ما خواهد بود.

وی در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) درخصوص تربیت، عنوان داشت: امام علی (ع) می فرمایند دل جوانان همانند زمین مستعد است و هر چه به آن عرضه شود، پرورش می‌یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اگر کارهای تربیتی مبنای دینی داشته باشد، شجره طیبه‌ای در وجود نوجوانان و جوانان خواهد شد که آن‌ها را از هر نوع انحرافی محفوظ می‌دارد.

وی به اهمیت صداقت هم اشاره و تصریح کرد: اگر صداقت در جامعه ترویج یابد بسیاری از ناهنجاری‌های عمد در جامعه کاهش خواهد یافت و ضروری است خانواده‌ها به این امر مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام‌جمعه قزوین ایجاد رابطه عاطفی بین فرزند و والدین را برای اثرپذیری برنامه‌های تربیتی بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: طبق منابع دینی پیش از آغاز هر کار تربیتی برای فرزندان لازم است تا ارتباط عاطفی بین آن‌ها و والدین ایجاد شود تا اثر مطلوبی بدست آید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: رابطه کودک با مادر بهترین روابطی است که بین دو انسان برقرار می‌شود و این روابط می‌تواند برای سال های بعد، آموزنده باشد و یا الگویی برای شخصیت بعدی کودک و رابطه او با سایرین باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین یادآورشد: تقریبا همه مادران کوشش دارند که رابطه آنان با فرزندانشان تا حد امکان مطلوب باشد و در این رابطه فقط مادر دخالت ندارد، بلکه کودک نیز در این امر سهیم است.

وی افزود: از نظر اسلام، مسئوليت پدر و مادر تنها اداره زندگی مادی و تأمين نیازهای جسمانی  کودک نيست و پاسخگویی به نیازهای عاطفی و روانی کودک و توجه به جنبه های تربیتی او نيز بر عهده والدين است .

ضرورت معرفی جاذبه های دینی به مردم

نماینده ولی فقیه در قزوین همچنین امروز در مراسم تقدیر از دست اندرکاران شبکه استانی صدا وسیما، با اشاره به اینکه هنر رسانه ملی در معرفی هر چه بهتر جاذبه های دینی به مردم است، افزود: بدون شک در سایه تلاش رسانه ملی است که می توان جذابیت های دین را به بهترین شکل در میان مردم انعکاس داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha