سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
علاءالدین صفی خانی معاون امور طلاب حوزه قزوین

حوزه / حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به این که طلبه انقلابی با سواد و مهذب است، گفت: طلبه ای که به دنبال فراگیری علوم دینی است باید در کنار کتاب های درسی مطالعه کتب دیگر را نیز مد نظر داشته و در تقویت بصیرت دینی و سیاسی خود کوشا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) به نقش بی بدیل حوزه های علمیه در گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اشاره کرد واظهارداشت: فردی که در حوزه علمیه تحصیل می کند باید با فراگیری تعالیم اهل بیت(ع) و عمل به آنها این تعالیم را به جامعه منتقل کرده و فرهنگ سازی کند.

معاون حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طلاب برای رسیدن به مدارج بالای علمی و فقهی همت بلندی داشته باشند و شخصیت های تراز اول جهان اسلام همچون بنیان گذار انقلاب و مقام معظم رهبری و دیگر علما را الگوی خود قرار دهند.

وی بیان داشت: کسی که به دنبال فراگیری علوم دینی است باید در کنار کتاب های درسی مطالعه کتب دیگر را نیز مد نظر داشته و در تقویت بصیرت دینی و سیاسی خود کوشا باشد.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه، طلبه انقلابی را با سواد و مهذب خواند و افزود تصریح کرد: مطالعه وصیت نامه امام راحل و پیام ایشان به حوزه های علمیه و بیانات مقام معظم رهبری و حرکت در راستای منویات ایشان، باید سرلوحه روحانیت باید قرار گیرد.

وی افزود: رهبر انقلاب در سخنان‌شان فرمودند که نظام و انقلاب از حوزه علمیه برخاسته و حوزه باید همواره پشتیبان این دستاورد باشد؛ اگر بخواهیم نظام اسلامی و انقلابی بماند، لازم است تا حوزه‌ انقلابی بماند، این موضوع به این معنا نیست که حوزه از عمل انقلابی فاصله گرفته، بلکه به این معناست که حوزه انقلابی است و این سبک و شیوه باید استمرار پیدا کرده و شتاب گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha