جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، گفت: از آن‌جایی‌که ورزشکاران ما وابسته به امیرالمؤمنین(ع) و ابوالفضل‌العباس (ع) هستند، بالاترین نمره جوانمردی و ایثار را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی، در دیدار جمعی از ورزشکاران استان قزوین با بیان این ‌که ورزشکاران ما از قدیم به جوانمردی معروف بوده‌اند، اظهار کرد: از آن‌جایی‌که ورزشکاران ما وابسته به امیرالمؤمنین (ع)، امام حسین (ع) و ابوالفضل‌العباس (ع) هستند، همواره روح جوانمردی مورد توجه آن‌ها بوده و به این امر زبانزد هستند و بالاترین نمره جوانمردی و ایثار را دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، توجه به ورزش را یکی از راهکارهای حل معضلات اجتماعی و اقتصادی دانست و ادامه داد: مشکلات اعتیاد، فقر، بداخلاقی‌های رفتاری، سرقت، اختلاس و رشوه که همه به‌عنوان ناجوانمردی شناخته می‌شوند، با توسعه ورزش و تکیه به ورزشکاران برطرف خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: اگر نیرو و قوت ورزشکار مورد تأیید خداوند قرار گیرد، برکت آن در اراده، جسم و جان او بروز و ظهور می‌یابد و این امر می‌تواند ما را در عرصه‌های جهانی موفق و سربلند کند.

وی توجه به سرمایه های معنوی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: اگر از همه سرمایه‌های معنوی استفاده کنیم، در همه زمینه‌ها مانند رشد سیزده برابری ما نسبت به متوسط رشد علمی جهان، به پیشرفت دست پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد:  وقتی همراهان اباعبدالله‌الحسین (ع) را در کربلا می‌بینیم، هم صاحب قوت جسمانی و هم قوت روحانی بوده‌اند که در نهایت منجر به تقویت اراده آن‌ها شد و ضروری است این مهم مورد توجه ورزشکاران جامعه ما قرار گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در پایان تصریح کرد: جوانمردی و ارزش‌های انسانی همواره مورد توجه مردم ما بوده و توجه به روح جوانمردی بیش از پیروزی در عرصه‌های ورزشی برای ما ارزش محسوب می‌شود

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha