دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی- همایش حوزه انبقلابی در قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر این که حوزه انقلابی در بطن جامعه حضور دارد، گفت: امروز عده‌ای در پشت صحنه‌ها تلاش می‌کنند تا صف مبارزه‌ کفر و ایمان را از میان ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در همایش «حوزه انقلابی» با موضوع «طلبه عصر انقلاب» که در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین (ع) مسجد النبی(ص) قزوین برگزارشد، انقلابی ماندن حوزه را از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت:  این هدف مهم باید از هر جهت دنبال شود، چرا که خدای متعال وعده داده، جهان به‌ دست انسان‌های شایسته خواهد افتاد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این ‌که تبیین جدایی صف ایمان و کفر از ویژگی‌های طلاب انقلابی است، تصریح کرد: امروز عده‌ای در پشت صحنه‌ها تلاش می‌کنند تا صف مبارزه‌ کفر و ایمان را از میان ببرند، در حالی که در قرآن تقابل و تشدید کینه و عداوت مؤمنان نسبت به کفار مطرح شده است.

وی با تاکید بر این که انقلابی بودن به معنای عمل به دستورات الهی است، اظهار کرد: طلاب باید روحیه انقلابی را در خود تقویت کنند تا بتوانند در آینده به عنوان یک عالم برجسته در برابر تمام توطئه ها وتهدیدات دشمنان به خوبی ایستادگی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید استعداد، فکر و قلم خود را در مسیر سربازی حضرت ولی عصر(عج) و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا قرار دهند و منویات رهبر معظم انقلاب را درباره حوزه انقلابی در همه حال نصب العین خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین، به تلاش دشمنان برای جدایی مردم از روحانیت اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند، تا بین مردم و روحانیت و حوزه های علمیه فاصله بیندازند که باید در این راستا هوشیار باشیم.

وی بر لزوم ارتباط بیشتر طلاب و روحانیون با آحاد مردم به ویژه جوانان تاکید کرد و افزود: طلاب و روحانیون باید بیشتر با آحاد مردم ارتباط داشته باشند، تا بتوانند به خوبی پاسخگوی سئوالات وشبهات آنان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های حوزه تبلیغ دین است و این مهم میسر نمی‌شود، مگر این‌که انقلابی باشیم و کسانی برای تبلیغ دین معیشتشان را مورد توجه قرار می‌دهند، نمی‌توانند انقلابی باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha