دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا فلاح-مدیر موسسه تمدن توحیدی

حوزه / حجت الاسلام فلاح با تاکید بر انقلابی ماندن حوزه، تصریح کرد: اگر حوزه و روحانیت نسبت به مسائل اساسى که نمونه برجسته‌ آن، انقلاب اسلامى بى‌تفاوت باشد، بدون تردید دین آسیب می بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمدرضا فلاح، امروز در همایش «حوزه انقلابی» که با موضوع «طلبه عصر انقلاب»، در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین (ع) مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، گفت: حوزه‌های علمیه باید انقلابی بمانند تا انقلاب حفظ شود.

مدیر موسسه فرهنگی تمدن توحیدی با اشاره به اینکه امروز باید اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه های علمیه باید بیش از همیشه مدنظر قرار گیرد، بیان داشت: این اندیشه ها در صورت تحقق می توانند تحولی در حوزه های علمیه پدید آورند تا پویاتر از قبل به ارائه نقش حساس خود در جامعه بپردازند.

وی، امام شناسی، دشمن شناسی و زمان شناسی را از راهکارهای نجات از انحراف دانست و افزود: اگر حوزه و روحانیت نسبت به مسائل اساسى که نمونه برجسته‌ آن، انقلاب اسلامى بى‌تفاوت باشد، بدون تردید دین آسیب می بیند.

حجت الاسلام فلاح، مقابله با شبهات را بسیار حیاتی خواند و ابراز داشت: امروز شبهاتی درباره نظام اسلامی مطرح می شود که باید طلاب و روحانیون آگاهانه به آنها پاسخ دهند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: موضوع انقلابی ماندن حوزه علمیه که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده باید به عنوان یک مسأله مهم مورد توجه طلاب، اساتید، مدیران مدارس علمیه و همه علما قرار گیرد.

 حجت الاسلام فلاح تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه های علمیه همیشه راهگشا بوده و نه تنها برای حوزه، بلکه برای ملت ایران برکات فراوانی داشته است.

مدیر موسسه فرهنگی تمدن توحیدی یکی از ضرورت‌های را حضور روحانیون در متن مسائل جامعه برشمرد و گفت: برای تعالی جامعه، حضور روحانیت در متن مسائل ضروری است.

وی افزود: حضور روحانیت در متن مسائل جامعه سبب تربیت نیروی انقلابی و کارآمد می‌شود و این نیروها می‌توانند به مشکلات جامعه رسیدگی کنند.

حجت الاسلام فلاح زاده در ادامه انقلابی بودن را وسیله‌ای در خدمت اهداف قرآن، انبیاء و ائمه اطهار (ع) دانست و اظهار داشت: زمانی می‌توانیم به این اهداف، جامه عمل بپوشانیم که انقلابی باشیم و اگر انقلابی بودن را از ما بگیرند، ما را به خواری، غفلت و نابودی کشانده‌اند.

حجت الاسلام فلاح انقلابی بودن را ابزار و وسیله‌ای برای تحقق اهداف عالی حوزه دانست و تصریح کرد: حوزه اگر انقلابی نباشد مثل آن است که اهداف و آرمان دارد، اما برای تحقق آنها ابزاری ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha