پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عاملي

حوزه/ مدیرحوزه علمیه خراسان، رسالت طلاب و روحانیون را در طول تاریخ پاسداری از مرزهای ناب تشیع و ایستادگی تمام قد در برابر آناني دانست که به دنبال مسخ تشیع به نفع جریان های الحادی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تربت حیدریه، حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، امروز همايش «روحاني انقلابي، بايسته ها و رسالت ها»، در تربت حیدریه، با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، پیوند زدن فعالیت های تحولی حوزه با انقلاب را سرفصل جدیدی در حوزه های علمیه دانست.

مدیر حوزه علمیه خراسان، شناخت هویت حوزه را از اهم مسائل در تحول انقلابی دانست و بیان کرد: با توجه به مراجعه بسیاری از طلاب فاضل برای شناخت هویت حوزه، باید مولفه هایی در راستای احیای حوزه ی انقلابی شکل بگیرد که پاسخگوی نیاز های جامعه اسلامی و جهانی باشد.

وی ادامه داد: دین اسلام دینی جهانی بوده و حوزه نیز باید جهانی باشد؛ حوزه انقلابی در طول حرکت خود وظایف خطیری همچون تبیین و ابلاغ معارف زندگی ساز تشیع داشته و اگر روحانیت درطول تاریخ به این امر قیام نمی کرد امروز معلوم نبود از دین و تشیع چه چيزي باقی می ماند.

پاسداري از تشيع؛ رسالت حوزه

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، رسالت دوم حوزویان در طول تاریخ را پاسداری از مرزهای ناب تشیع و ایستادگی تمام قد برابر آنانی دانست که به دنبال مسخ تشیع به نفع جریان های الحادی بوده و برابر حرکت های ضد شیعی ایستاده اند.

وی با بیان این که علما دژهای مستحکم اسلام هستند که سینه سپرکرده و پیش از هرچیز با آسیب ها را با جان و دل در راستای اشاعه اسلام می پذیرند، تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام همواره تشیع اصیل توسط علمای بزرگ انقلابی زعامت و حفظ شده است.

4 مبناي هويت انقلاب

مدیر حوزه علمیه خراسان مبانی هویت انقلاب اسلامی را خدا محوری، عدالت گستری، کرامت انسانی و ولایت مداری دانست و با بیان این که حوزه انقلابی باید متکی بر این مبانی باشد، افزود: امروز روحانیت باید تمام قد بر این مبانی تکیه کرده و به سمت اهداف انقلاب اسلامی که تشکیل حکومت و نظام سازی ارزشی در راستای اعتلای انسان ها است، بکوشند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که تحول پایان پذیر و تمام شدنی نیست، حرکت تحولی را حرکت مستمر تاریخی دانست و بیان کرد: این حرکت تحولی در طول تاریخ اسلام از زمان پیش از شیخ مفید وجود داشته که اوج این حرکت تحولی قیام امام حسین(ع) و استمرار بخشیدن به آن حرکت تحولی توسط مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که حرکت تحولی باید با برنامه و تنظیم شده باشد، خاطر نشان کرد: همه نهاد های حوزوی باید رویکرد خود را در این خصوص معین کنند اما برخی ها قصدشان ایجاد تحول نبوده و سازگاری با انقلاب ندارند که این یک خطر به حساب می آید.

رويكرد تحولي به سمت دستاوردهاي انقلاب

عضو شوراي عالي حوزه علمیه خراسان با بیان این که همه رده های حوزه باید رویکرد تحولی خود را مشخص کنند، گفت:رویکرد تحولی امروز حرکت به سمت حفاظت از دستاورد های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که حرکتی که بوی انقلاب ندهد، سوری بوده و مفهومی از تحول ندارد، خاطر نشان کرد: درس هر استادی که به دنبال پاسخگویی به نیازهای روز نباشد پوچ بوده که در خصوص تحول باید رسالت حوزه شناخته شده و مبانی انقلاب تبیین شود.

وی در ادامه، رمز موفقیت روحانیت در مقابل مستکبرین را نترسیدن از غیر خدا دانست و افزود: در دید روحانیت انقلابی همه چیز به غیر خدا کوچک شمرده می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان مسئله مهم مورد تاکید امروز مقام معظم رهبری را آگاهی های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی حوزویان در راستای تحول دانست و بیان کرد: امروز دشمنان با کناره گیری از جنگ سخت افزاری، به جای صرف هزینه و فرستادن سرباز عده ای سرسپرده امثال آل یهود و آل سعود را وارد کرده تا هویت اسلام و تشیع را خدشه دار کنند.

آگاهي اعتقادي مانع شكستن مرزها

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، اولین آگاهی لازم حوزه را آگاهی های اعتقادی دانست و اظهار کرد: باید حوزویان با آگاهی های اعتقادی در برابر انحراف و شکستن مرزها ایستادگی کنند.

وی افزود: از آنجایی که مستکبران نمی توانند اسلام را از مردم بستانند، در صددند تا در مسیر اسلام ناب محمدی و انقلاب تفرقه و انحراف ایجاد کرده و چهره دروغین از اسلام را در دنیا نمایان کنند که ایستادگی برابر این رفتار نیازمند بصیرت و هوشیاری روحانیت انقلابی است. 313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha