دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: امام حسین(ع) در کربلا امر به معروف و نهی از منکر را به زیباترین و کامل ترین شکل نشان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، در ویژه برنامه سوگواری و عزاداری دهه اول محرم که با حضور عموم عزاداران حسینی  در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هیچ کس تا روز قیامت به اندازه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نمی تواند امر به معروف و نهی از منکر را با این کمال و تمامیت انجام دهد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با طرح این سئوال که چرا عاشورا اتفاق افتاد و امت رسول الله(ع) در برابر حجت خدا ایستادند، بیان کرد: دلیل اصلی شکل گیری حادثه عاشورا به خاطر این بود که امت اسلام در فاصله رحلت نبی مکرم اسلام(ص) تا زعامت امیرالمومنین(ع) به خواب رفت.

امام جمعه موقت مشهد در تشریح این دوران گفت: زمانی که یک ملت به خواب رود، دیگر نمی‌تواند دوست را از دشمن تشخیص دهد، همچنین ملتی که به خواب رفته، دیگر قدرت تعیین سرنوشت خود را ندارد و نمی تواند شر و بلا را از خود دور کند.

وی افزود: جدا شدن امت از رهبری الهی پس از غدیر، دنیاگرایی انسان های برجسته و مؤثر در امت اسلامی که جزو خواص بودند و غفلت از یاد خدا از جمله مهم ترین عواملی بود که باعث شد امت اسلامی در مدت حدود 23 سال از رحلت پیامبر(ص) تا خلافت حضرت علی(ع) به خواب رود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، نتیجه خواب امت اسلامی در آن دوران را شکل گیری حادثه کربلا و سلطه حکومت های ناشایست و بی لیاقت در جامعه، از آن زمان تا عصر کنونی عنوان کرد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: اگر مسئولان و نخبگان یک جامعه به دنبال زرق و برق دنیا روند و دنیاگرا شوند، دیگر آن جامعه عاقبت بخیر نخواهد شد.

برپایه این گزارش، در ادامه این برنامه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در مظلومیت و مصیبت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش مرثیه سرایی کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha