جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فردوسی پور معاون فرهنگی تبلیغی خراسان

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: قرآن و همچنین نامه ۵۳ در نهج البلاغه به مالک اشتر بهترین دستور العمل به کارگزاران برای برنامه ریزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، امروز در همایش یک روزه مرزبانان فرهنگی ویژه مسئولان فرهنگی مدارس علمیه خواهران خراسان در مدرسه فاطمة الزهرا(س) توس با بیان اینکه دشمن با از بین بردن ارزش ها، حمله خود را آغاز کرده است، گفت: اگر بخواهیم ملت ها را ارزیابی کنیم کسانی که برای ارزش های خود و جامعه اهمیت قائل هستند، به همان اندازه برای پاسداری از آنها نیز اهمیت قائل می­شوند.

وی با بیان اینکه اسلام برای مرزهای فکری و فرهنگی در نظام تربیتی اصولی را تعلیم داده است که مرزها را حفظ می کند، خاطر نشان کرد: از صدر اسلام علما و اهل بیت(علیهم السلام) کار مرزبانی و حراست از فرهنگ را برعهده داشته اند و در جامعه امروز، پاسداری و مرزبانی از ارزش ها بر عهده حوزه علمیه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این که نباید از جریان سازی های دشمن غفلت کرد، افزود: دشمن دارد با ایجاد موج از روند فعالیت های جریانی به نفع خود سود می­برد و ما باید برای جلوگیری از این منکرات، با استفاده از اوامر الهی جریان سازی کنیم و با جریان های مخالف مقابله کنیم.

وی استفاده از فضاهای موجود را برای ایجاد جریان موثر دانست و گفت: توجه به ریشه ها و مایه های فرهنگی در جذب حداکثری در مقابل جریان های منفی، نخستین عامل شکل دهی جریان سازی است.

حجت الاسلام فردوسی پور شناسایی و پاسخ گویی به نیازهای جامعه را به عنوان دومین عامل از عوامل جریان سازی مطرح کرد و افزود: توجه به اخبار و افکار عمومی، بهادادن به ابداعات، ابتکارات و خلاقیت طلاب، شناسایی جریان های دشمن و راه های مقابله با آنها، از دیگر عوامل شکل دهی جریان سازی در جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرزبانان فرهنگی اول باید عالم به زمان خویش باشند تا در جذب جوانان و مقابله با دشمن موفق شوند، خاطر نشان کرد: با مقتضیات زمان حرکت کنید و با شناخت میراث فرهنگی، پیشینه انقلاب و فرهنگ را فراگیرید.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به سخنی از امام علی(علیه السلام) «المؤمنون هم الذین عرفوا ما أمامهم؛ مومن آگاه به زمان و آینده نگر است» بیان کرد: یک مسئول و مرزبان فرهنگی، فعالیت هایش با آگاهی در آمیخته و همیشه جلوتر از مردم در حرکت است.

وی با بیان اینکه موضع گیری هایمان باید آگاهانه باشد، ابراز کرد: در دهه اخیر در این انقلاب، فتنه ها نشان داد که برخی از موضع گیری ها بدون آگاهی و بصیرت صورت گرفت و با شکست و خواری همراه شد.

حجت الاسلام فردوسی پور در ادامه عنوان کرد: مخاطب شناسی یکی از مهمترین رسالت های مرزبانان فرهنگی است و  باید در این زمینه قوی عمل کرده تا بتوانیم مخاطب را جذب کنیم.

وی، برنامه داشتن را به عنوان یکی دیگر از رسالت های مسئولان فرهنگی مطرح کرد و افزود: اسلام دین برنامه است، به طوری که قرآن و همچنین نامه 53 در نهج البلاغه به مالک اشتر بهترین دستور العمل به کارگزاران برای برنامه ریزی است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در پایان گفت: نظم در کار، پوشش مناسب و ظاهری آراسته، شیوه بیان مطالب و معرفی اسوه ها و همچنین تطابق قول و عمل، مهمترین رسالت های مسئولان فرهنگی است.

گفتنی است، دوازدهمين كارگاه آموزشي مرزبانان فرهنگي ويژه مسئولان فرهنگي مدارس علميه خواهران خراسان در مدرسه فاطمه الزهرا(س) توس در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ ح

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha