پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قرآن

حوزه/ مسئول اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان، از ثبت نام هجدهمین دوره تربیت مربی قرآن کریم ويژه برادران تا ۲۲ مهرماه خبر داد.

حجت الاسلام حسن عزيزي در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد با اعلام اين خبر گفت: متقاضیان بعد از ارزیابی اولیه اساتید، در دو گروه تقسیم‌بندی شده و تحت آموزش قرار می‌گیرند.

مسئول اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان افزود: روخوانی، روان‌‌خوانی، تجوید عالی، روش تدریس و صوت و لحن عمومی، از جمله سرفصل‌های اصلی در نظر گرفته شده در این دوره است.

 وی با اشاره به اینکه طلاب شرکت‌کننده در این دوره بدون شرط پایه تحصیلی ثبت‌نام مي شوند، گفت: در پایان دوره به افرادی که به طور منظم در کلاس‌ها شرکت کرده و در آزمون‌های کتبی و شفاهی میان‌دوره و پایان‌دوره حد نصاب‌های لازم را کسب کنند، گواهینامه پایان دوره آموزشی اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیزی، فراهم كردن بستر مناسب براي تعمیق ارتباط دانش‌آموختگان با قرآن کریم را يكي از اهداف برگزاري اين دوره عنوان كرد و ادامه داد: آشنایی با فنون و روش‌های نوین و تخصصی تدریس و آموزش روخوانی و تجوید قرآن، آشنایی با روش جذب هرچه بیشتر مشتاقان فراگیری قرائت کلام وحی، آشنایی با مبانی کلی آموزش روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن و آشنایی با فنون و مهارت‌های کلاس‌داری برای دوره‌های تربیت مربی  از ديگر اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی برای طلاب حوزه علمیه خراسان است.

وي در پایان با بیان اینکه این دوره آموزشی در دو مقطع دیگر از سال نیز برگزار می‌شود، گفت: هجدهمین دوره تربیت مربی قرآن کریم ويژه برادران از 22 مهر الي 30 دي ماه در مركز قرآني حوزه علميه خراسان برگزار مي شود.

گفتني است، علاقه مندان شركت در دوره هاي آموزشي تريت مربي قرآن كريم، مي توانند تا تاريخ 22 مهرماه با مراجعه به پرتال طلاب سايت حوزه علميه خراسان، براي ثبت نام اقدام كنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha