جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی، ولایت فقیه تنها معیار اعتدال و میانه ­روی را در جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه جلسات تفسیر سوره احزاب که در شبستان گرم مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در آیات این سوره شرایط حزب‌های معاند با دین و شرایط داخلی شهر مدینه توصیف شده است. در این جنگ کافران، مشرکان و منافقان علیه حکومت نوپای اسلامی متحد شدند و از طرفی در داخل شهر مدینه، منافقان، شایعه پراکنان و افراد ضعیف‌الایمان، به دنبال ضربه زدن به اسلام بودند.

 وی، یکی از دلایل پیروزی مسلمانان بر مشرکان را اطلاعت از رهبری پیامبر(ص) معرفی و تصریح کرد: یکی از عوامل پیروزی مسلمانان در محاصره نظامی و اقتصادی تبعیت از پیامبر(ص) بود. در جنگ احزاب نیز بیشتر مسلمانان چشم به پیامبر عظیم الشان اسلام دوخته بودند و وقتی که مسلمانان از پیامبر(ص) تبعیت کامل داشتند مشرکان، منافقان و یهودی­های نتوانستند کاری از پیش ببرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که در اسلام پس از توحید به هیچ امری به اندازه معرفت به امام شناسی تاکید نشده است، خاطرنشان کرد: از آن سبب معرفت به ائمه معصومین(علیهم السلام) و امام شناسی مورد تاکید است که راه گم نشود. چراکه در طی طریق حق، شیاطین مختلفی در کمین هستند و انسان اگر بخواهد در این مسیر دچار چرخش و انحراف نشود، تنها راهش معرفت و شناخت نسبت به ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، سعادت و عذاب را نتیجه اعمال آدمی برشمرد و ابراز کرد: خداوند متعال به موجب هدایت تکوینی و تشریعی، درهای رحمت خود را بر تمامی انسان‌ها گشوده است، اما این انسان‌ها هستند که با ظلم، گناه و فسق، مانع رحمت الهی می‌شوند و خود را به سمت آتش قهر الهی می‌کشانند.

تولیت آستان قدس رضوی، ولایت فقیه تنها معیار اعتدال و میانه ­روی را در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: همه باید مسیر حرکتی خود را براساس ولایت فقیه تنظیم کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha