پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: تبعیت از رهبر معظم انقلاب، رضایت امام زمان (عج) را در پی دارد و تابع مقام معظم رهبری بودن به معنای اطاعت از امام زمان(عج) است، چرا که رهبری امروز پرچمدار اسلام است.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، عصر امروز در مراسم عید بیعت با امام زمان (عج) که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج)، اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) برای جانشین بعد از خودشان سه علامت، اقامه نماز بر پیکر امام، خبر دادن از مقدار وجوهات و نامه‌هایی که نزد شیعیان است و مطالبه جواب سؤالاتی که نزد یکی از صحابه بود، را بیان کرده بودند که بعد از شهادت حضرت شیعیان با دیدن این سه نشانه در امام عصر (عج) یقین پیدا کردند که حضرت مهدی (عج) پدر بزرگوارشان هستند.

امام جمعه ارومیه داد: در دوران غیبت صغری امام زمان (عج)، وکلای حضرت با امام(ع) ارتباط داشته و جواب سوالات دریافت می‌کردند و در دوران غیبت کبری حضرت مردم را به علمای دین رجوع دادند.

وی تصریح کرد: امام عصر(عج) در توقیع خود بیان کردند که همه آنچه که بر شما می‌گذرد ما بر آن‌ها مطلع هستیم؛ حضرت واسطه بین انسان و خدای متعال است و از حوادثی که در جامعه می‌گذرد، مطلع هستند و با دعاهای ایشان خیلی از بلاها از ممالک اسلامی دفع می‌شود. این رحمت الهی شامل غیر مسلمین هم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: باید ارتباط خود با امام زمان (عج) را عمیق‌تر کنیم و فقط کسانی به بهشت می‌روند که اهل بیت(ع) را بشناسند کسی که فاقد این صفات باشد، وارد جهنم می‌شود.

وی، دعای عهد، دعای ندبه و زیارت آل یاسین را از جمله راه‌های ارتباط با امام عصر(عج) دانست و گفت: هر روز باید با اقامه نماز و دعا برای امام زمان (عج)، ارتباط خود را با حضرت عمیق‌تر کنیم و مفاهیم دعای عهد که تجدید پیمان هر روزه با حضرت است، باید مورد دقت شعیان باشد.

امام جمعه ارومیه در پیایان با بیان اینکه امروز فقها و در راس آن‌ها رهبر معظم انقلاب نماینده امام عصر(عج) در دوران غیبت هستند، گفت: تبعیت از رهبر معظم انقلاب، رضایت امام زمان (عج) را در پی دارد و تابع مقام معظم رهبری بودن به معنای اطاعت از امام زمان(عج) است، چرا که رهبری امروز پرچمدار اسلام است.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام احسان قلندری، مسئول بنیاد مهدویت ارومیه با بیان اینکه عید بیعت چند سالی است برای آمادگی عاشقان امام زمان (عج) برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: قبل از ظهور امام عصر(عج) باید برای ظهور آماده شد.

وی با ذکر این که ادارات و نهادهای مختلف و خیرین شهر در برگزاری این جشن سهیم بودند، بیان داشت:حضور در مراسماتی که منتصب به امام زمان (عج) است، نشانگر اعتقاد به مهدویت است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha