دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  سيد ابراهيم رئيسي

حوزه / توليت آستان قدس رضوي در ديدار با اعضای مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان رضوي، با بيان اينكه مساجد شبكه‌هاي اجتماعي قدرتمند جهان اسلام هستند، گفت: يكي از بزرگترين ثمرات مساجد به عنوان پايگاه‌هاي عظيم اجتماع مسلمانان، شبكه سازي و جريان سازي اسلامي در ميان اقشار مختلف مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین  سيد ابراهيم رئيسي امروز چهارشنبه 12 آبان ماه در اين ديدار كه در تالار ولايت حرم مطهر رضوي برگزار شد، مساجد را به عنوان پایگاه‌هاي عبوديت، تعميق اخلاق و كانون حرکت‌هاي اجتماعی، فرهنگی و سياسي در جامعه اسلامي معرفي و تصريح كرد: آگاهي از وضعیت معيشتي مستضعفان و گره گشايي از مشكلات نيازمندان و بصريت افزايي در قبال مسائل جاری كشور، از جمله بركات مساجد است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، مساجد را شبكه‌هاي اجتماعي جهان اسلام دانست و عنوان كرد: امروز استكبار به نقش شبكه سازي مساجد واقف شده است، بنابراين از هيچ تلاشي براي خدشه و هجوم به اين پايگاه‌هاي اسلامي فروگذار نيست. مساجد، موهبتي هستند كه تنها جوامع اسلامي از آن برخوردارند و در مقابل، استكبار محروم از آن است.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه مسجد كانوني اسلامي برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردمي بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند است، افزود: در تاریخ اسلام همواره مساجد به عنوان مرکزیتي برای مشورت، همکاری و تصمیم‌گیری در مسائل مهم اجتماعی، سیاسی و نظامی بوده‌اند و اين نقش مساجد چه پيش از انقلاب و چه پس از آن همواره تاثيرگذار بوده است.

وي مسجد را پایگاهی براي انسان‌سازی، دشمن شناسي و دشمن ستيزي، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی برشمرد و اظهار كرد: تعهد امامان جماعت مساجد نسبت به امور فرهنگي بايد همچون ابتداي انقلاب باشد،‌ نباید با نگاهی حاشیه‌ای به این مأموریت مهم، در حق مسجد کم گذاشته شود.

وي افزود: مسجد پایگاه انواع فعالیت‌های اجتماعی است و در تقویت فکری و ترغیب مردم به فعالیت‌های گوناگون اجتماعی نقش اساسی دارد؛ از اين رو امامان جماعت و طلاب مسئوليت خطيري در قبال مساجد دارند.

توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه دشمن تلاش گسترده و متنوعي را برای ضربه زدن به مساجد آغاز كرده است، ابراز كرد: امروز دشمن تلاش دارد شبكه‌هاي مجازي را جايگزيني براي شبكه‌هاي اجتماعي مساجد قرار دهد؛ در چنين شرايطي دست اندركاران مساجد بايد با بهره‌گيري مناسب از فضاي مجازي، اين تهديد را به فرصتي براي تقويت ارتباط مردم با مساجد تبديل كنند.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان در بخش پاياني سخنان خود به ظرفيت معنوي آستان قدس رضوي اشاره کرد و با توصيه به اعضای شوراي سياست گذاري مساجد براي بهره‌گيري مناسب از اين گنجينه عظيم معنوي، گفت: باید ارتباط معناداري میان مساجد و آستان قدس رضوي شكل بگيرد و ارتباط مساجد با اين آستان نوراني براي بهره از فيوضات اين بارگاه مقدس افزايش يابد.

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حائری؛ مدير مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان رضوي گزارشي از عملكرد اين مركز ارائه داد و با اشاره به اینکه مسجد باید به عنوان پايگاهي براي اجتماع اقشار مختلف مردم تقويت شود، اظهار کرد: مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی و دینی در هر منطقه است و باید همواره به عنوان یک جايگاه مهم و عظيم معنوي از آن صيانت كرد.

همچنين در اين جلسه تعدادي از اعضای مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان رضوي به طرح ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha