پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع عظیم خانواده‌های شهدای مدافع حرم، گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بر مرکب جهل داعش سوار شده و از آن‌ها برای رسیدن به مقاصد خود سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در اجتماع عظیم خانواده‌های شهدای مدافع حرم که امروز در ورزشگاه شهیدان مدافع حرم مشهد برگزار شد، بصیرت و صبر را دو عامل مهم موفقیت امت اسلام در رویارویی با دشمن، مشکلات و دشواری‌های زمانه برشمرد و گفت: جز با افزایش بصیرت و صبر در راه خدا، توفیق و پیروزی برای ملت‌های مسلمان رقم نخواهد خورد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، انسان را همواره در معرض امتحان الهی معرفی و با بیان اینکه تمام اولیای الهی به ابتلائات و امتحانات خداوند دچار شده‌اند، اظهار کرد: هر یک از پیامبران الهی دچار امتحانات سخت خداوند شدند و به سبب سربلندی از این امتحانات، به درجات رفیع معنوی رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) در طول عمر شریف‌شان دچار آنچنان ابتلاعاتی شدند که در سخنی فرموند «هیچ پیامبری در عالم همچون من دچار اذیت و آزار نشد»، اضافه کرد: ابتلا به بلاها و آزمایش‌های الهی، فلسفه آفرینش انسان است و اگر انسان در این ابتلاها منافع خود را فراموش کند و تنها برای دین و قرآن و ارزش‌های الهی گام بردارد، به مقامی نائل شده که شایسته حمد است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به سختی‌ها و مشکلاتی که حضرت علی(علیه‌السلام) و حضرت فاطمه(س) برای حفظ اسلام ناب متحمل شدند، اشاره و تصریح کرد: تمام ائمه معصومین(علیهم‌السلام) در جهت حفظ اسلام و ولایت گام برمی‌داشتند و در این راه دچار ابتلاعات زیادی شدند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به حوادث دوران پس از وفات پیامبر اسلام(ص) اشاره و ابراز کرد: بعد از نبی مکرم اسلام(ص) آنانی که نگاه به زهره وجود زهرا(س) و اهل بیت پیامبر(علیه‌السلام) داشتند، هدایت شدند.

وی، حمد برای مبتلا شدن به ابتلاعات ولی خدا را از بهترین نوع حمدها معرفی کرد و با طرح این سوال که ابتلاعات اولیای الهی چیست؟ توضیح داد: دغدغه برای حفظ دین، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه عدل و داد، مبارزه با ظالمان و مستکبران، دفاع از مظلومان و ... از جمله ابتلاعات و دغدغه‌های اولیای خداست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به عبارت «اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ عَلَى مَا جَرَى بِهِ قَضَاؤُکَ فِی أَوْلِیَائِکَ» در دعای ندبه، گفت: حمد در این عبارت برای ابتلائات اولیای خداست و برای یک انسان سالک الی الله بهترین‌ نوع ابتلا است؛ مانند شب عاشورا که همه اصحاب امام حسین(علیه‌السلام) به موضوعی جز آن حضرت فکر نمی‌کردند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، داعش و القاعده را دست ساخته صهیونیست برای اختلاف‌افکنی و ضربه به جوامع اسلامی معرفی و با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بر مرکب جهل داعش سوار شده و از آن‌ها برای رسیدن به مقاصد خود سوء استفاده می‌کنند، ابراز کرد: القاعده و داعش دست ساخته صهیونیست برای اختلاف افکنی در جامعه اسلامی بوده و مورد حمایت جدی استکبار هستند.

وی افزود: اگر مجاهدت‌های مدافعان حرم و ایستادگی لشکر فاطمیون و حیدریون برای صیانت از مرزهای دین و ارزش‌های الهی نبود و سنگرهای اسلام در سوریه و عراق حفط نمی‌شد، امروز باید در شهرهای ایران با داعش می‌جنگیدیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطر شان کرد: خون شهدا آثار و برکات فراوانی به همراه داشته است و اگر امروز کشور ما در بصیرت و امنیت به سر می برد و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی دنیا به وقوع پیوسته، به برکت خون شهیدان عاشورایی بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر در یمن، تصریح کرد: خون شهیدان باعث جهل زدایی و بیداری خفتگان است، همان طور که شاهد هستیم مردم یمن بدون نیرو و تجهیزات کافی، در مقابل نیروهای رژیم آل سعود ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha