جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا منصوری- فرماندار مشهد

حوزه/ فرماندار مشهد گفت: هم اکنون گروه های تکفیری و داعش با هدف اسلام هراسی در دنیا به اقدامات وحشیانه دست می زنند که مسلمانان باید با زیرکی، تحکیم وحدت و همبستگی توطئه های آنان را به خودشان برگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، رضا منصوری، فرماندار مشهد، در مراسم آغاز دوره‌های آموزشی اجلاس بین‌المللی مدل‌سازی اسلامی که ظهر امروز، دوم آبان ماه، با حضور یکصد نفر از دانشجویان و نخبگان ملل مختلف اسلامی در محل برج سپهر مشهد برگزار شد، گفت: دین اسلام دین کاملی است و اگر همه مسلمانان با یکدیگر متحد شوند قدرت این را دارند که در مقابل اسلام هراسی و استکبارستیزی در دنیا ایستادگی کنند .

وی ادامه داد: هم اکنون گروه های تکفیری و داعش با هدف اسلام هراسی در دنیا به اقدامات وحشیانه دست می زنند که مسلمانان باید با زیرکی، تحکیم وحدت و همبستگی توطئه های آنان را به خودشان برگردانند.

فرماندار مشهد با اشاره به تلاش استکبار در اسلام هراسی در دنیا و کشورهای غربی گفت: استکبار همچنین از تلاش مسلمانان در مقابل خود می هراسد، زیرا اگر مسلمانان دنیا با هم متحد بشوند و به وحدت دست یابند بساط استکبار برچیده می شود.

منصوری با اشاره به اینکه  با اشاره به اینکه سازمان ایسسکو در سال 2017 مشهد را به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اعلام و انتخاب کرده است، افزود:اجلاسیه جوانان کشورهای اسلامی می تواند به تعامل و گفتمان اسلامی در بین جوانان کمک کند و همچنین سبب تقویت مشترکات جوانان کشورهای اسلامی بشود.

 وی ادامه داد: مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و برنامه های جامعی در این سال اجرا می شود،نشست جوانان کشورهای اسلامی اولین برنامه از سری برنامه های مشهد 2017 است که با حضور جوانان از 38 ملیت اسلامی برگزار می شود.

در بخشی دیگری از این نشست دبیر کل چهارمین نشست جوانان جهان اسلام بااشاره به اهداف و برنامه های این اجلاس گفت: مباحث مرتبط با همبستگی اسلامی، مبارزه با افراط گرایی و اسلام هراسی در فضای دوستانه و در قالب مدل شبیه سازی شده اجلاس وزرای خارجی کشورهای اسلامی، مطرح و در این زمینه ها چاره اندیشی می شود.

وی افزود: جوانان نقش بی بدیلی در وحدت بین مسلمین دارد و این نشست می تواند به تحکیم و وحدت در بین جوامع اسلامی کمک کند، زیرا آینده کشور و جهان در دست جوانان است، باید در راستای همبستگی بیشتر بین جوانان جهان اسلام تلاش کرد.

گفتنی است، اجلاس جوانان کشورهای اسلامی از روز گذشته در مشهد آغاز شده و تا 7آبان ماه  ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha