دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری اسلامی در مشهد

حوزه/ دو تن از شرکت کنندگان اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی در مشهد که به کشورهای خود بازگشته اند، با نوشتن پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، از مهمان‌نوازی فوق العاده ایرانیان به ویژه مشهدی‌ها تشکر کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، امسال استان خراسان رضوی میزبان چهارمین اجلاس بین المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی بود که در اکتبرسال 2016 میلادی برابر با آبان 1395 در مشهد برگزار شد.

پس از پایان این نشست، شرکت کنندگان در این اجلاس که جوانان تحصیل‌کرده از کشورهای اسلامی بودند، درباره سفرشان به ایران ابراز خرسندی کردند.

دوتن از مهمانان این اجلاس در یادداشت‌های جداگانه در شبکه‌های اجتماعی، شگفتی خود را از میهمان نوازی فوق العاده مشهدی‌ها و ایرانی‌ها  ابراز کردند.

دانشجوی مالزیایی: شیفته فرهنگ و مردم ایران شدم

«عاشیقین عارفین» شرکت کننده مالزیایی نوشت:‌

به سلامت از ایران برگشتم. باور نمی‌کنم که هفت روز بازدیدم از مشهد به یک چشم به هم زدن تمام شد.

وقتی به عقب برمی‌گردم تا ببینم که سفرم به مشهد چگونه بود درمی‌یابم که این سفر بسیار تاثیر گذار بود. از اینکه قبلا تا این حد نادان بودم خودم را سرزنش می‌کنم. من هرگز نمی‌دانستم که میهمان‌نوازی ایرانیان تا این اندازه عالی است.

من عاشق آنجا شدم و هر چه بیشتر راجع به مردم و فرهنگ‌شان می‌آموختم بیشتر شیفته می‌شدم.

زبان دلنشین و گفتار نرم فارسی همانند ملودی تسکین دهنده‌ای برای گوش‌هایم بود. هیچ فریاد یا اشاره یا سخنی از ناراحتی وجود نداشت. بسیار آرام و دلپذیر بود.

حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما در حال حاضر آنچه ذهنم را به خود مشغول ساخته است، مردم ایران و فرهنگ آنان است. دلم برای این سرزمین تنگ خواهد شد.

 

دانشجوی ترکیه ای: تا کنون چنین مردمان مهمان‌نوازی در عمرم ندیده بودم

اوزگکور بتوگلو نیز از ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت:

نمی‌خواهم حرف‌های کلیشه‌ای بزنم، بلکه این حرف‌ها را حقیقتا از اعماق قلبم می‌گویم. من همیشه فکر می‌کردم که میهمان‌نوازی‌ ترک‌ها بهترین است تا اینکه ایرانیان را دیدم.

من تا کنون چنین مردمان مهمان‌نوازی در عمرم ندیده بودم. برای همه چیز متشکرم.

ممنون که به این شکل عالی از ما پذیرایی کردید، ممنون از مهربانی و خونگرمی شما. به راستی که جایگاهی فراموش نشدنی در قلب‌ها و ذهن‌های ما برای خودتان ساختید. بودن با شما مایه افتخار ما است و ما اکنون همگی مشهدی شده‌ایم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha