یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عباس افشار- نشست ستاد اربعین قزوین

حوزه/ حجت الاسلام افشار گفت: مراسم اربعین همچون نهضت عاشورا،‌ متعلق به تشیع نیست، بلکه متعلق به تمام آزادی‌خواهان، ظلم‌ستیزان و عدالت‌ طلبان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت اسلام عباس افشار در جلسه همکاری ستاد عتبات عالیات استان قزوین که امروز دردفتر این ستاد برگزارشد بر همکاری بیشتر روحانیون با مراسم معنوی اربعین حسینی تاکید کرد.

مسئول کارگروه یاوران اربعین حسینی استان قزوین به مراسم معنوی اربعین اشاره کرد و بیان داشت: مراسم اربعین همچون نهضت عاشورا،‌ متعلق به تشیع نیست، بلکه متعلق به تمام آزادی‌خواهان، ظلم‌ستیزان و عدالت‌ طلبان است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا راهپیمایی حماسی اربعین با اثرگذاری هر چه بیشتر برگزار شود تا بتوانیم پاسخگوی «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) که شامل جامعه امروز ما نیز می‌شود، باشیم.

حجت الاسلام افشار تصریح کرد: انقلاب اسلامی استمرار نهضت سرخ حسینی است و شهدا هم با تأسی از آن واقعه عظیم، برای یاری و احیای دین خدا شهید شدند.

وی  با اشاره به همایش میلیونی زائران حسینی در کربلای معلی، افزود: گردهمایی میلیونی شیعیان در کربلای معلی، نمادی از عظمت، وحدت و یکپارچگی شیعیان را نشان میدهد.

حجت الاسلام افشار با تأکید بر الگوپذیری ازاهل‌بیت‌(ع)، خاطرنشان کرد: تجمع عظیم اربعین در کربلا معلی نقطه صلابتی است تا تمام دنیا بفهمد که مسیر و سیره امام حسین(ع) پایان نمییابد.

حجت الاسلام افشار به اعزام 150 نفر از روحانیون قزوین به این همایش بزرگ معنوی اشاره کرد و اظهارداشت: حضور طلاب در کاروان های اربعین حسینی و مسیر پیاده روی موجب خواهد شد که بتوانند برنامه های ارزشمند تبلیغی و فرهنگی را اجرا کنند و خوشبختانه همکاری وهماهنگی با مسئولین ستاد عتبات عالیات استان و حوزه علمیه در رابطه با حضور روحانیون در بخش های مختلف، انجام شده است.

در این نشست رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین نیز گزارشی از حضور روحانیون در مراسم معنوی اربعین ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha