پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبادی

حوزه/ امام جمعه بیرجند خطاب به جوانان گفت: صدای هل من ناصر حسین زمان و مهدی صاحب الزمان(عج) بلند است و شما وهب ها و علی اکبرهای دوران هستید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین در دیدار جمعی از جوانان انقلابی و فعالان رسانه ای، با تبریک سال نو و تقارن آن با ماه رجب، گفت: ماه رجب  کلید ماه های خاص عبودیت و بندگی و رشد و فلاح است.

وی با بیان اینکه فلاح یعنی شکوفا شدن و استعدادها را به فعلیت رساندن، به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: خداوند خبر می دهد در آینده کسانی خواهند خواهد آمد که خداوند آنها را دوست دارد چون آنها خدا دوست هستند. ازجمله آثارشان این است که برای انسان های با ایمان تواضع می کنند درحالی که در مقابل مستکبرین و کفار و ظالمین خیلی سرافرازند و تسلیم نمی شوند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: سلمان فارسی در محضر رسول خدا(ص) بود و در مورد این آیه که در مورد قومی که خدا بشارت داده پرسید که کیستند؟ پیامبر دست بر دوش سلمان فارسی گذاشتند و فرمودند "اینها از دیار سلمان(یعنی مردم ایران) هستند".

وی با بیان اینکه شما باید خیلی شکر خدا را بجا آورید، گفت: انسان ذاتا ممکن الوجود است و صرفا تابع علت است و هیچکس چیزی از خود ندارد که به آن مغرور شود. وقتی انسان به حقیقت و فضیلتی دست پیدا می کند بهتر است که سر به سجده بگذارد و خدا را شکر کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه هرکس هرچه دارد از مال و فرزند و علم و هر نعمتی، نباید منعم را هرگز فراموش کند، افزود: باید همیشه شاکر نعمت ها باشید و از خدای متعال درخواست کنید که مارا نجات ده

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کسانی که برای خدا خالص باشند، هیچوقت سر دوراهی راه خوب و بد قرار نمی گیرند، گفت: درحالی که دیگران همیشه مایوس می شوند مومن همیشه با نشاط است و هرچه می گذرد نشاطش بیشتر می شود.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) هرچه به ظهر عاشورا نزدیک تر می شد نشاطش بیشتر می شد چون راه خدا تمامش امید است و راه ناامیدی نیست.

امام جمعه بیرجند خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: صدای هل من ناصر حسین زمان و مهدی صاحب الزمان(عج) بلند است و شما وهب ها و علی اکبرهای دوران هستید.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha