جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباس کمساری

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین کمساری گفت: امروز بر همه اندیشمندان و فرهیختگان لازم است در راستای تبیین اندیشه ها و افکار معمار کبیر انقلاب و فرزند شهیدش حاج آقا مصطفی گام های موثری بردارند. زیرا همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر از اندیشه امام(ره) فاصله بگیریم سیلی خواهیم خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، شب گذشته در مراسم سی و نهمین سالگرد شهادت آیت الله مصطفی خمینی(ره)، در اصفهان، گفت: این محفل و مجلس برای بزرگداشت سی و نهمین سالگرد عالمی وارسته و فقیهی برجسته برگزار شده است که امام خمینی (ره) در شان او فرمود مصطفی امید آینده اسلام بود و شهادت مصطفی از الطاف خفیه الهی بود.

وی به 6 آبان سال 56 که آیت الله مصطفی خمینی در آن روز به شهادت رسید اشاره کرد و افزود: وقتی حاج آقا مصطفی به شهادت رسید مفهوم این کلام امام(ره) «شهادت مصطفی از الطاف خفیه الهی بود»، برای بسیاری روشن نبود که چگونه فوت انسانی که مصیبتش جانگداز است از الطاف الهی است، در سال 56 اختناق و استبداد به شکل کامل خود در جامعه حکم فرما بود و دوستی امام(ره) مجازاتی سنگین در پی داشت، اما این شهادت تاثیری شگرفی در آن زمان درجامعه گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین کمساری ادامه داد: مردمی که از آوردن نام امام خمینی (ره) منع شده بودند به خیابان ها رفتند و همه نام امام را همراه با تعظیم و تجلیل در کوچه و بازار سر دادند، نامی که بار گسترده ای از مفاهیم اسلامی را در پی داشت.

وی، شهادت حاج آقا مصطفی را از دید صاحب نظران موجب حرکت و خیزش امت دانست و بیان داشت: سئوالی مطرح می شود که آیا حادثه ای چنین عظیم تاثیر گذار نباید مورد توجه ویژه قرار بگیرد؟ آیا ابعاد شخصیتی حاج آقا مصطفی برای جوانان تببین شده است؟

مدیر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار  امام خمینی(ره) در  اصفهان در پایان تصریح کرد:  امروز بر همه اندیشمندان و فرهیختگان لازم است در راستای تبیین و معرفی اندیشه ها و افکار معمار کبیر انقلاب و فرزند شهیدش گام های موثری بردارند. زیرا همان گونه مقام معظم رهبری فرمودند اگر از اندیشه امام(ره) فاصله بگیریم سیلی  خواهیم خورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha