پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مشمولین

حوزه/ مسئول امور مشمولین حوزه علمیه اصفهان گفت: همه هماهنگی ها برای صدور مجوز خروج از کشور طلاب و رو حانیون با نهادهای مربوطه انجام شده است و پیش بینی صدور مجوز برای ۲هزا رو ۵۰۰ نفر برای اربعین در اصفهان می شود.

حجت الاسلام عزیزاللهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در خصوص روند صدور مجوز برای سفر طلاب و روحانیون جهت سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی و شرکت در همایش این عظیم، بیان داشت: برای تعداد 7 هزار نفردر سیستم حوزه علمیه اصفهان معافیت ثبت شده است، البته تعداد طلاب اصفهان حدود دو برابر این آمار است.

مسئول امور مشمولین حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: سال گذشته برای قریب به 2هزار نفر مجوز خروج از کشور صادر شد، اما امسال روند صدور مجوز تسهیل تر شده و درخواست طلاب برای خروج  از کشور و صدور مجوز از طریق سیستم  اتوماسیون اعمال می شود.

وی با بیان اینکه برای برخی طلابی که انتقالی گرفته  و یا معافیت آنها به تازگی ثبت شده، از طریق سیستم اتوماسیون امکان درخواست مجوز وجود ندارد، گفت: برای این افراد، به وسیله نامه نگاری با نظام وظیفه اقدام می شود تا نیازی به مراجعه آنان به نظام وظیفه نباشد.

حجت الاسلام عزیز اللهی اضافه کرد: از دو ماه قبل از محرم ثبت نام در سیستم اداری حوزه علمیه اصفهان و نظام وظیفه آغاز شده و طلاب باید حداقل 10 روز قبل از تاریخی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، به امور مشمولین حوزه استان مرجعه کنند.

وی در خصوص طلاب مدارس علمیه شهرستان هایی که با مرکز اصفهان فاصله دارند، اظهار داشت: برای رفاه حال این دسته از طلاب، برنامه ریزی شده تا پس از ثبت اعلام موافقت مدیر مدرسه برای حضور در اربعین حسینی، امور مشمولین حوزه اصفهان خود از طریق اتوماسیون نامه نگاری های لازم را انجام دهد و طلاب کافی است برای هماهنگی با اداره گذرنامه تماس تلفنی داشته باشند.

مسئول امور مشمولین حوزه علمیه اصفهانهمچنین از صدور بیش از هزار مجوز سفر به عتبات از ابتدای مهرماه  تا کنون برای طلاب خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 2هزار مجوز صادر شده و پیش بینی می شود امسال برای بیش از 2500 نفر مجوز خروج از کشور صادر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha