پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ امام سجاد(ع) توانست بحران‌های دوران زندگی خود کنترل کرده و مانع از مصادره عاشورا به نفع دشمن شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی، شامگاه چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی در اصفهان، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در مجلس یزید خطبه‌ای خواند که در این آن با بیان ویژگی‌های خاندان اهل‌بیت(ع) و خباثت‌های یزید، فاصله گرفتن مردم از اهل‌بیت(ع) و پیروری از یک فرد شارب خمر را گوشزد کردند. 
وی با اشاره به فراز و نشیب‌های زندگی امام سجاد(ع) افزود: آن حضرت با دست خالی و در مقابل دشمنی که هر لحظه می‌توانست ایشان را به شهادت برساند، اجازه ندادند که عاشورا به نفع دشمن مصادره شود. 
حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به روشنگری‌های امام سجاد(ع) درباره واقعه عاشورا، بیان کرد: آن حضرت تأکیدات فراوانی نسبت به گریه بر امام حسین(ع) و روضه‌خوانی داشتند و تلاش کردند تا این واقعه زنده بماند. 
وی ادامه داد: آن حضرت در طول دوران زندگی خود با تحمل مصیبت‌های سنگین و بحران‌ها اجازه ندادند یاد و خاطره عاشورا از بین برود و با تربیت تعداد اندکی شاگرد، زمینه پرورش شاگردان متعدد را برای امام باقر(ع) فراهم ساخت.  
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه امام سجاد(ع) ناب‌ترین نکته‌ها را در قالب دعا به مردم منتقل کردند، خاطرنشان کرد: روشنگری‌های امام سجاد(ع) سبب شد تا اطرافیان یزید از حمایت کردن از وی و پیروی از حکومت باطل، دست بردارند و حتی یزید بگوید که عبیدالله، امام حسین(ع) را به شهادت رساند و خود مقصر نیست. 
وی با اشاره به شجاعت و خداباوری شهدای دشت کربلا، گفت: شجاعت و خداباوری را باید از کربلا آموخت، چرا که آنان در میدان نبرد با شعارها و رجزهای خود، شجاعت و خداباوری خود را به نمایش گذاشتند. 
این خطیب حوزوی با اشاره به خطبه امام سجاد(ع) در مجلس یزید، تصریح کرد: علم، بردباری، بخشش، فصاحت در گفتار، شجاعت و وفای به عهد از جمله ویژگی‌هایی است که امام سجاد(ع) در این خطبه مطرح کردند. 
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha