شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: حاج آقا مصطفی علی رغم این که خود مدرّس درس خارج بود، پای درس پدر می نشست، چرا که امام(ره) دریای علم بود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت آیت الله مصطفی خمینی، در نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان، یاد و خاطره این عالم بزرگ را گرامی داشت و گفت: سال 1338 که ما برای تحصیل به قم مشرف شدیم، امام خمینی(ره) جز علما بود و در مدرسه حجتیه، اسفار و فقه را تدریس می کرد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، به شخصیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و بیان داشت: از ویژگی های امام(ره) در بین علما این بود که  تاکید بر درس خواندن فرزندان  داشت؛ فرزندان بسیاری از علما کارهای پدر را انجام می دهند و کار شایسته ای هم هست، اما امام (ره) خطاب به فرزندان خود فرمود کسان دیگر هستند و شما بروید درس بخوانید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به خاطرات خود در نجف اشرف اشاره کرد و اظهار داشت:  6 ماه قبل از اینکه امام (ره) به نجف تبعید شوند من در نجف بودم، آنجا توفیق داشتم پنج سال در خدمت امام خمینی (ره) باشم، به پیشنهاد من و یکی از دوستان حاج آقا مصطفی تدریس درس خارج را شروع کرد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: حاج آقا مصطفی علی رغم این که خود مدرس درس خارج بود، پای درس پدر می نشست، چرا که امام دریای علم بود؛ یک بار حاج آقا مصطفی در درس  اشکال کرد و امام راحل این تعبیر را داشتند که باید بیایی و اینجا بنشینی آنچه در کتاب می خوانی کافی نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد به خاطرات خود با شهید مصطفی اشاره کرد و گفت: ایشان بسیار با صفا بود و بدون آن که خود را بگیرد برای ما صحبت می کرد، حقیقتاً همان گونه که امام(ره) فرمودند " امید آینده اسلام بود".

وی، آراستگی اخلاقی را لازمه در کنار امام بودن دانست وخاطرنشان کرد: اگر بنیانگذار انقلاب در قلب ها جای گرفت، به دلیل آن است که انسانی خدایی بود و از جوانی خود را تربیت کرده بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha