یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 کتاب منزل به منزل با كاروان عاشورا"‌

حوزه/ مدير پژوهشكده علامه طباطبايي(ره) گفت: ياد و نام عاشوراء بايد زنده نگه داشته شود چرا كه عاشورا رمز پيروزي و موفقيت بوده و عاشورا مسير رسيدن به بيداري مي باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمدي كرمانشاهي در مراسم رونمايي از كتاب "منزل به منزل با كاروان عاشورا"‌ که در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر برگزار شد، گفت:‌ ياد و نام عاشورا، بايد زنده نگه داشته شود چرا كه عاشورا رمز پيروزي و موفقيت بوده و عاشوراء مسير رسيدن به بيداري مي باشد.
وي افزود: در پژوهشكده علامه طباطبايي(ره) اقدامات علمي در خصوص مباحث تفسيري و علمي صورت گرفته و در اين راستا پژوهشگران و محققان برجسته اي نيز در حال فعاليت هستند.
حجت الاسلام محمدي كرمانشاهي ضمن اشاره به كتب ديگر چاپ شده دکتر شجاعی فرد بيان داشت: محتواي عاشورايي كتاب منزل به منزل با كاروان عاشورا از محاسن اين كتاب بوده و نگاه دقيق نويسنده مي تواند محتوايي پر بار را به مخاطب ارائه بدهد.
دكتر محمد حسن شجاعي فرد، نويسنده كتاب  نیز در این مراسم گفت:‌ با توجه به توصيه اساتيد حوزه علميه قم در بحث نگارش اين كتاب دقت كامل به عمل آمد كه مديريت حضرت زينب سلام الله عليها در كاروان اسراي اهل بيت(ع) بعد از واقعه عاشورا به درستي مورد واكاوي قرار بگيرد.
وي بررسي دقيق زواياي بيماري امام سجاد عليه السلام در واقعه عاشورا و همچنين اثرپذيري اين امام معصوم بعد از امام حسین علیه السلام را از دیگر ویژگی های این کتاب برشمرد و گفت: با اسناد معتبر و غير قابل خدشه و متقن در اين كتاب اثبات شده كه بيماري امام سجاد عليه السلام يك بيماري عادي بوده و بعد از واقعه عاشورا نيز به پايان رسيده و اين نيز بر حكمت خداوند استوار بوده تا حجت خداوند زنده بماند و مسئوليت امامت را بر عهده بگيرد.
شجاعي فرد اظهار داشت: احتجاجات امام سجاد عليه السلام در شام با افراد مختلف و حتي احتجاجات ايشان با يزيد نيز كه در كتب معتبر نقل شده در اين كتاب آمده است.
این پژوهشگر اضافه كرد: ‌تمامي اسناد و وقايع مكتوب شده در اين كتاب همگي از كتب معتبر جمع آوري شده و به مباحث تاريخي نيز نگاه دقيق شده است.
انتهای پیام// ۱۵/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha