دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هادی مقدم دوست

حوزه/ نویسنده و کارگردان سینمای ایران تصریح کرد: بی شک ساخت فیلم عاشورایی، توفیق و سعادت بزرگی برای اهالی هنر و سینما به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، هادی مقدم دوست، چهارشنبه شب طی سخنانی در جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم هیهات با اشاره به این که سازنده اپیزود چهارم این فیلم است، اظهار داشت: بنده، ساختن این گونه فیلم ها را برای خود تکلیف می دانم هر چند که متاسفانه تاکنون توفیق نداشته ام که خودم شروع کننده این جریان باشم اما بسیار خوشحالم که به دعوت دوستان توانستیم با همکاری هم این فیلم را بسازیم.

وی افزود: از این حیث حقیقتاً حضور در این کار را یک دعوت و سعادت و افتخاری برای خودم می دانم، چرا که از دیرباز بسیار علاقه مند بودم که فیلمی بسازم که متعلق به دستگاه امام حسین(ع) باشد.

کارگردان فیلم " سر به مُهر" همچنین بیان داشت: واقعاً باید بگویم که این دعوت معنوی مرا سر شوق آورد و تشکر می کنم از کسانی که باعث و بانی شکل گیری و ساخت این فیلم شدند.

وی گفت: وقتی قرار است کاری درباره سیدالشهدا(ع) و مفهوم عاشورا ساخته شود چون در این باره کم کار شده ، یک احساس جبران در انسان شکل می گیرد و هدفمان در این اثر این بود که تعداد بیشتری موضوع و قصه را دنبال کنیم و به همین خاطر به سمت ساخت یک فیلم چهار اپیزودی رفتیم تا شاید با ساخت چهار فیلم کوتاه در قالب یک فیلم بلند ، بخشی از کم کاری ها را جبران کرده باشیم.

دانش اقباشاوی، دیگر کارگردان این فیلم نیز با اشاره به این که افتخار و عزت ما این است که بتوانیم در دستگاه سیدالشهدا(ع) کار کنیم، گفت: در طول ساخت این فیلم و حتی قبل از آن میان بچه ها یک حس و حال خوبی حاکم بود و خیلی خوشحالم که بچه های طرفدار سینمای دینی توانستند یک کار خوب و آبرومند را ارایه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی اپیزودیک بودن فیلم در چهار روایت چه بوده است، ابراز داشت: به طور خاص اصرار داشتیم که رفقا همه دخیل باشند و هر کس به رنگ و طعم خود و نگاه و زاویه اش به موضوعات عاشورایی در این کار سهمی داشته باشد، هر چند که در کلیت اثر یک وحدت و اشتراکاتی هم داشتیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha