پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حجت قربانی

حوزه/ مسئول تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه اصفهان از راه اندازی سطح ۲ رشته تخصصی تبلیغ و تشکیل اتاق فکر تبلیغ خبر داد.

حجت الاسلام حجت قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اعلام این خبر اظهارکرد: با توجه به اهمیت موضوع تبلیغ و انجام فعالیت تبلیغی توسط طلاب و روحانیون باید زیر ساخت های این موضوع گسترش یابد که در این خصوص حوزه اصفهان برنامه ریزی های ویژه ای انجام داده است.

وی افزود: حوزه اصفهان رویکرد آموزشی همراه با تبادل اطلاعات مبلغین طرح هجرت دارد، به همین منظور کارگروهی و اتاق فکری از بین مبلغین ممتاز و معاونین تبلیغ شهرستان های استان  تشکیل شده که از اهداف تشکیل آن، تهیه راهکارهای عالمانه و سند راهبردی تبلیغ استان، شناسایی مناطق استان و شناسنامه دار کردن تمام مناطق استان اصفهان اعم از شهر و روستا است.

مسئول تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: ارائه برنامه به مبلغین شهرستان های استان و همچنین شناسایی ظرفیت حوزه و طلاب جهت تبلیغ در سطوح مختلف از دیگر اهداف تشکیل این اتاق فکر است.

حجت الاسلام قربانی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین بخش های برنامه های آموزشی و کاربردی واحد تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، بخش اعزام مبلغ در قالب هجرت بلند مدت و کوتاه مدت است که به طور کلی در این بخش، درحال حاضر نزدیک به 240 نفر مبلغ روحانی در طرح هجرت بلند مدت در سراسر استان مشغول فعالیت و  تبلیغ می باشند.

وی، راه اندازی رشته تخصصی تبلیغ در مدارس اصفهان  به عنوان فعالیت زیر ساختی در حوزه تبلیغ را از برنامه های حوزه افهان برشمرد و گفت: طلاب  پس از گذرندان سطح یک می توانند برای سطح 2 گرایش تبلیغ را انتخاب کنند و پس از موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه، در یک دوره سه ساله این رشته را بگذرانند.

مسئول تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به این که رشته تبلیغ امسال در استان راه اندازی شده است، افزود: 20 طلبه هم اکنون در این رشته مشغول به تحصیل شده اند و برنامه ریزی ها در جهتی است که به یک مدرسه تخصصی تبدیل شود و میزان پذیرش طلاب نیز افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری  8 کارگاه آموزشی تبلیغ در مدارس علمیه استان اصفهان، گفت: در این کارگاه ها طلاب با فن خطابه، فن رسانه، ذبح شرعی، کلاس داری، بیان احکام و ... آشنا می شوند.

حجت الاسلام قربانی در پایان با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی، گفت: از امسال در راستای پیشگیری از اسیب های اجتماعی و اخلاقی، اعزام مبلغ به مناطق خاص مانند کانون های فرهنگی، پارک ها و پاساژ ها آغاز شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha