پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام سجاد
علیه السلام

حجت الاسلام رشیدیان گفت: صحیفه سجادیه گنجینه فرهنگی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و معنوی است و همگان از این ظرفیت برای بهبود زندگی و تقویت معنویت استفاده کنند.

حجت الاسلام حسین رشیدیان  در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به نقش آن حضرت در انتقال مفاهیم عاشورا، تصریح کرد: اگر تلاش های آن حضرت و زینب کبری نبود، عاشورا به فراموشی سپرده می شد.

وی در ادامه صحیفه سجادیه را کتاب انسان ساز خواند و تصریح کرد: صحیفه سجادیه گنجینه فرهنگی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و معنوی است و همگان از این ظرفیت برای بهبود زندگی و تقویت معنویت استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: رسالة الحقوق امام سجاد(ع) از ظرفیت های ارزشمند شیعه است و این رساله نگاه همه جانبه ای به حقوق افراد و موجودات دارد و  هر فردی برای احترام به حقوق دیگران می تواند از این ظرفیت استفاده کنند.

این پژوهشگر حوزوی، دعای ابوحمزه ثمالی  را نیز برگ زرینی برای شیعیان اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم امام سجاد(ع) دعای ابوحمزه است که این دعا نگاه ژرفی به دعا و برقراری ارتباط به مومنین دارد و فرصتی برای تقویت ارتباط انسان با خداست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha