چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد صادق کفیل

حوزه/ حجت الاسلام کفیل، در سومین همایش امام سجاد در مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس بر ضرورت استخراج دستورالعمل های صحیفه سجادیه و عملیاتی سازی آنها تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) در سومین همایش حضرت زین العابدین(ع) که به میزبانی مدرسه النبی (ص) بندرعباس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام سجاد (ع) گفت: صحیفه  سجادیه شامل 54 دعای ارزشمند  از امام سجاد (ع) است که به خوبی جایگاه امامت و نبوت را بیان می کند و به نحوی یک دوره ی کامل امام شناسی می باشد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) ادامه داد: دغدغه اصلی هر امامی در زمان خودش حفظ دین بوده است و اگر ما به تاریخ اسلام بنگریم شاهد تفاوت های دوران امامت امام حسین (ع) با امام حسن (ع) خواهیم بود که هرکدام مستلزم یک نوع شیوه تبلیغ و حفظ  دین بوده اند، لذا امام حسن(ع) با صلح و امام حسین(ع)با قیام به حفظ دین پرداخته اند.

وی با اشاره به دوران امامت امام سجاد(ع)، بیان داشت: حضرت در یکی از بدترین شرایط تاریخی که دوستداران اهل بیت(ع) در حداقل خود بوده اند به خوبی وظیفه حفظ دین را انجام دادند و از مدینه ای که بنا به فرمایش خود امام سجاد(ع) حتی بیست  محب نداشت، 4 هزار طلبه برای حضور در کلاس های درس امام صادق(ع) تربیت می کند.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: امام زین العابدین(ع) در مدینه برای تشیع، نیرو سازی کردند و با یک برنامه ریزی جامع و دقیق مردم را با خود همراه کردند.

وی با اشاره به دعای 47 صحیفه سجادیه، اذعان داشت: امام چه حکومت کند و چه حکومت نکند، وجودش باعث فیض الهی است و اگر امام نباشد باطل برحق چیره می شود و در این برهه ی زمانی اگر شیعه همچنان حیات دارد به نفس و وجود مبارک حضرت مهدی (عج) است.

 معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر استغاده عالم از امام غائب به مانند خورشید پشت ابر است، اظهار داشت: امام زمان (عج) برای مردم این دوره همچون خورشید پشت ابر هستند و با اینکه دیده نمی شوند اما عالم از نورشان بهرمند می شوند، لذا انسان چنانچه به صورت منبع نور که خورشید است حرکت کند خود نیز به یک منبع نور تبدیل می شود.

استاد مرکز تخصص مهدویت حوزه با طرح این سوال که به چه دلیل ائمه(ع) از قدرت های بسیاری بهرمند هستند، ابراز کرد: علت قدرت والای ائمه اطهار(ع) اتصال آنها به خداوند تبارک و تعالی است و انسان زمانی که به خداوند متعال متصل شود به قدرت های عالیه می رسد.

مبانی صحیفه سجادیه استخراج و عملیاتی شود

حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد: روزی خواهد رسید که مدیران امنیتی و فرماندهان نظامی و انتظامی قوائد امنیتی و نظامی را از صحیفه  سجادیه درآورده و آنها را به کار می گیرند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha