جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 345618
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
جمکران

حوزه/ مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران گفت: خانواده مهمترین جایگاه تربیت کودک است و در درجه دوم سایر نهادها، مراکز و شخصیت ها باید در این امر به خانواده کمک کنند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» به نفل از روابط عمومی جمکران، حجت الاسلام ابراهیمی در اولین نشست نقد «کتاب مهدوی کودک» که در سالن جلسات این مکان مقدس برگزار شد اظهار داشت: مهدویت سرمایه ازرشمند بشری و شاخص موضوع در این زمنیه محبت و شناخت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران ضمن بیان حدیث «لَوْ عَلِمَ الناسُ مَحاسِنَ كَلامِنا لَاتَّبَعُونا» از امام رضا(علیه السلام) عنوان کرد: بر اساس این حدیث شریف ما اگر بتوانیم زیبایی های دین و معارف مهدوی را با زبان هنر به جهانیان ارائه و عالم را با مهدویت حقیقی آشنا کنیم بی شک این مفهوم در عالم مورد پذیرش اکثر مردم قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: مسجد مهمترین مرکز فرهنگی اجتماعی دین اسلام و تمام شئون حکومتی و اجتماعی فعالیت های پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) در مسجد النبی انجام می شده است به همین جهت مسجد مقدس جمکران در تلاش برای رسیدن به الگوی مسجد موفق و تراز جهان اسلام است.

وی کار با کودک را همراه با حساسیت ها و اقتضائات خاصی دانست و گفت: امیرالمؤمین(علیه السلام) اهتمام ویژه به موضوع تربیت انسان داشته اند از این رو در سفارشی به امام حسن(علیه السلام) می فرمایند: «بی تردید دل نوجوان چون زمینی خالی آماده پذیرش هر بذری است که در آن افکنده شود، پس به تربیت تو شتافتم پیش از آنکه دلت سخت شود و خاطرت به چیزی اشتغال یابد».

مدیر آموزش و تربیت در پایان خاطر نشان کرد: خانواده مهمترین جایگاه تربیت کودک است و در درجه دوم سایر نهادها، مراکز و شخصیت ها باید در این امر به خانواده کمک کنند که مسجد مقدس جمکران یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha