سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید ریاض حکیم

حوزه/ سید ریاض الحکیم گفت: ارتباط با جهان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در شرایط کنونی باید شیعه را به جهان معرفی کنیم و جشنواره "بهار شهادت"، بستر مناسبی برای این مهم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جمعی از دست اندرکاران جشنواره بهارشهادت که قرار است ماه شعبان در کربلا برگزار شود، با حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض الحکیم استاد حوزه علمیه قم و فرزند آیت الله العظمی سیدمحمدسعید حکیم از مراجع نجف دیدار کردند.

سید ریاض الحکیم در این دیدار با تقدیر از ده سال برگزاری جشنواره بهار شهادت در کربلا و حضور میهمانانی از نقاط مختلف جهان گفت: با توجه به شرایط جدید در عراق و درگیری مردم عراق با تکفیری ها و نیز جنایت هایی که تکفیری ها در حق مردم بیگناه انجام داده اند، شایسته است که در این جشنواره این ظلم ها و جنایت ها را به میهمانان معرفی کنیم.

وی افزود: نقش و جایگاه مرجعیت در این تحولات، پیروزی های نظامی در برابر تکفیری ها، نقش مردم در این تحولات و جنایاتی که از سوی تکفیری ها در حق مردم انجام  شده است می تواند در قالب بروشورهای کوچک که حاوی عکس است به زبان های مختلف ترجمه و در اختیار میهمانان جشنواره بهار شهادت قرار بگیرد.

سید ریاض الحکیم خاطر نشان کرد: کشتار شهروندان بیگناه، جنایاتی است که تکفیری ها در عراق مرتکب آن شدند و باید این جنایات را به همه مردم بیان کنیم و از وسائل ارتباطی و رسانه ای در این راه بهره بگیریم؛ گاهی یک عکس می تواند دنیایی از مفاهیم را به مخاطب منتقل کند.

وی یاداور شد: گاهی تنها در یک عملیات تروریستی تعداد زیادی از کودکان و مردم بیگناه کشته شده اند که تصاویرش موجود است و اطلاع رسانی نسبت به این جنایات موثر است.

استاد حوزه علمیه قم حضور میهمانان جشنواره بهار شهادت از مذاهب و ادیان گوناگون از کشورهای مختلف را ستود و ابراز داشت: ارتباط با جهان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در شرایط کنونی باید شیعه را به جهان معرفی کنیم و جشنواره بهار شهادت، بستر مناسبی برای این مهم است.

وی ادامه داد: مکتب اهل بیت علیهم السلام و تعالیم این مکتب خردورز، جذابیت بالایی برای مردم جهان دارد و برای معرفی خودمان باید از طریق رسانه ها و نیز دعوت اندیشمندان و شخصیت های بین المللی به چنین همایش ها  جشنواره های بهره بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha