پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کریمی مدیر کل تسهیلات

حوزه/ مدیرکل امور تسهیلات حوزه علمیه استان قم با اشاره به حضور بیش از 2 هزارو 400 نفر در 14 رشته مسابقات نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی حوزه گفت: این مسابقات در رشته های انفرادی و گروهی برگزار شد که 60 مدرسه در این زمینه مشارکت کرده کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام کریمی شامگاه سه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین المپیاد فرهنگی وزرشی حوزه علمیه قم که در مدرسه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه ضرورت توجه به سلامت بدنی، امر بدیهی و لازمی است، اظهار داشت: فقر حرکتی، پیری زودرس، دیسک کمر و افسردگی مشکلاتی است که گاهی طلاب را تهدید می کند و برای رفع این امراض، باید توجه جدی به ورزش صورت گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار سال های گذشته با شورای عالی حوزه های علمیه مبنی بر اینکه طلاب را باید وادار به ورزش کرد، ابراز داشت: طی چندسال اخیر که اداره سلامت بدنی حوزه شکل گرفته است، شاهد توجه مدیریت حوزه نسبت به تشویق طلاب به امر ورزش هستیم و رابطان سلامت بدنی نیز در مدارس اهتمام خوبی به ترغیب طلاب در زمینه توجه به تربیت بدنی داشته اند و طلاب به فرمایش رهبری لبیک گفتند.

مدیر کل امور تسهیلات حوزه علمیه استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تشویق طلاب به امر ورزش، ابراز داشت: امروز طلاب در 37 سانس به صورت هفتگی نسبت به امر ورزش اهتمام دارند و 4 هزار نفر در هفته به شنا می روند که اتفاق مثبتی است و 10 هزار طلبه هفتگی از این خدمات استفاده می کنند.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه متولیان و مدیریت حوزه نسبت به تشویق طلاب به امر ورزش نقش چشمگیری داشته اند، گفت: امروز 6 مجموعه ورزشی با حوزه طرف قرارداد هستند و حوزویان و خانواده های آن ها از این امکانات استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه سالن تیراندازی خوبی ایجاد کردیم که در این مکان به آموزش این رشته ورزشی پرداخته می شود، افزود: همچنین مجموعه های حوزوی نسبت به ترویج کوهنوردی اهتمام دارند.

مدیر کل امور تسهیلات حوزه علمیه استان قم با اشاره به راه اندازی نخستین خانه سلامت در شهرک مهدیه، ابراز داشت: آموزش های کاربردی، مشاوره تغذیه و طب اسلامی در خانه سلامت صورت می گیرد.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار طلبه تحت آموزش ورزش شنا قرار گرفتند، تصریح کرد: در سال جاری نیز به آموزش شنا اهتمام ورزیده شده است.

وی با اشاره به حضور بیش از 2 هزارو 400 نفر در 14 رشته مسابقات نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی حوزه علمیه قم، گفت: این مسابقات در رشته های انفرادی و گروهی برگزار شد که 60 مدرسه در این زمینه مشارکت کرده کردند.

مدیر کل امور تسهیلات حوزه علمیه قم افزود: در راستای اجرای فرمایش رهبری باید سرانه ورزشی برای طلاب و خانواده های آن ها در نظر گرفته شود تا مشکل ورزش حوزه حل شود.

حجت الاسلام کریمی در پایان خاطرنشان کرد: ورود طلبه ها به عرصه ورزش برکات بسیاری خواهد داشت و الگوسازی اخلاقی در جامعه ورزشی صورت می گیرد.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha