دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اخلاق

حوزه/ مشاور اخلاق حوزه گفت: اساتید اخلاق می توانند در نهادینه کردن اخلاق در بین طلاب و جوانان بهترین نقش را ایفا کنند و موثر ترین عنصر در زمینه رشد اخلاقی و پرورش روح آدمی باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام رضا اکبری در اولین هم اندیشی اساتید اخلاق و مشاوران حوزه که در سالن اجتماعات مرکز «بیان» در قم  برگزار شد اظهار داشت: بحث اخلاق به ملکات نفسانی انسان بر می گردد، اگر این نفس به گونه ای تربیت شود که از رذایل اخلاقی عبور کند می تواند سعادت مندی انسان را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: تلاش برای نهادینه کردن اخلاق انسانی که براساس ملکات نفسانی صورت می گیرد؛ بهترین روش آن آموزه های اهل بیت(ع) است، باید تا می توانیم سبک و روش اهل بیت (ع) را در مباحث اخلاقی مطرح کنیم.

این مشاور اظهار داشت: استاد اخلاق بالاترین عنصر در مباحث اخلاقی در پرورش روح و جسم انسان است و می تواند در یک افق بالاتری به مسائل اخلاقی نگاه نماید و چشم انداز روشنی برای انسان به ارمغان بیاورد.

حجت الاسلام اکبری خاطر نشان ساخت: اساتید اخلاق می توانند در نهادینه کردن اخلاق در بین طلاب و جوانان بهترین نقش را ایفا کنند و موثر ترین عنصر در زمینه رشد اخلاقی و پرورش روح آدمی باشند.

وی اظهار داشت:  ارائه مباحث اخلاقی به طلاب و جامعه باید جزء مباحث کاربردی باشد و طلبه احساس آرامش و امنیت در کنار استاد کند.

این مشاور اخلاق اظهار داشت: استاد اخلاق باید در جلسه ای که با جوانان برگزار می کند، مباحث خانواده، ازدواج ، کنترل نفس و تهذیب را ارائه کند.

حجت الاسلام اکبری اظهار داشت:مباحث مشاوره حوزه گسترده است، «استاد اخلاق» غیر از «مشاور» است و استاد اخلاق باید تسلط خاصی بر موضوعات دینی و اخلاقی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha