پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در ایام فاطمیه امسال که با نوروز مصادف شده است باید دقت کرد؛ نوروز مسایلی دارد که برخی از آنهاهیج منافاتی با فاطمیه ندارد که از آن جمله می توان به صله رحم و سفر و خانه تکانی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با اعضای شورای حمل و نقل و مسکن استان قم اظهارداشتند: اسلام دین اجتماعی است و بیشتر جنبه فردی دارد؛ حتی عبادات ما نیز جنبه جمعی دارد.

ایشان افزودند: هماهنگی تشریع و تکوین در عالم حکمفرماست و همه این عوامل حامی روح جمعی است و برنامه این شورا نیز یک برنامه جمعی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: سه فایده در این کار نهفته است که اولین آن رفاه مردم است و دومین فایده آن حفظ جان مردم است زیرا اگر برنامه های شما جامع و کامل باشد مشکلات کمتری ایجاد می شود و سومین فایده آن امیدواری بیشتر مردم به نظام خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: باید فرهنگ اسلامی بر مسایل شهرسازی حاکم باشد؛ دشمنان به دنبال این هستند که فرهنگ همه ملل را غرق در فرهنگ خود کنند؛ از جمله تلاش های گذشته آنها در زدودن خط فارسی و سنن دینی و قرآنی بود.

معظم له بیان کردند: ساختمان های سنتی ما در عین زیبایی بسیار مقاوم است؛ مسجد جامع اصفهان که حیات آن کاشی کاری است هنوز پس از گذشت چهارصدسال رنگ این کاشی از بین نرفته است.

ایشان افزودند: در ساختمان سازی هایی که برای مراکز دینی ساخته می شود سفارش می کنیم که اصول و شکل اسلامی و سنتی در آن حفظ شود زیرا این بنا شناسنامه خواهد بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: قم یک شهر خاص است، زیرا حوزه علمیه ما در قم بزرگترین حوزه علمیه جهان است؛ این شهر مدفن کریمه اهل بیت(س) و در برگیرنده مسجد مقدس جمکران است و محور مواصلاتی بسیاری از نقاط کشور است که باید توجه به این شهر در حد فراملی صورت گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر کامل کردن پروژه های مسکن سازی در کشور و استان اظهارکردند: مسکنی که به مردم داده می شود، باید کاملا تکمیل باشد نه اینکه پس از ساخت، صدها مشکل برای مالک آن ایجاد کند.

پردیسان نیازمند توجه بیشتر است

معظم له با اشاره به مشکلات پردیسان قم بیان کردند: این منطقه نیازمند توجه بیشتر است زیرا بسیاری از ساختمان ها در این شهرک وجود دارد که حوایج خاصی از جمله مسجد و فضای سبز و.... ندارند.

خانه تکانی منافاتی با فاطمیه ندارد

ایشان افزودند: در ایام فاطمیه امسال که با نوروز مصادف شده است باید دقت کرد؛ نوروز مسایلی دارد که برخی از آنهاهیج منافاتی با فاطمیه ندارد که از آن جمله می توان به صله رحم و سفر و خانه تکانی اشاره کرد؛ ولی مسایلی مثل چهارشنبه سوری که باید به آن چهارشنبه مصیبت گفت؛ متاسفانه هر سال بسیاری از خانواده ها را داغدار می کند که باید این مسایل از بین برود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha