پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری با تاکید بر رعایت اعتدال در همه امور ، گفت: امروز طلاب ما نباید در کارهای خود دچار افراط و تفریط شوند.

حجت الاسلام حسین حیدری، درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»،در تهران،با تاکید براینکه حضرت زهرا(س) به عنوان یک شخصیتی اثرگذار در تاریخ اسلام مطرح هستند، اظهار داشت: همه ارزشهای متعالی اسلام ناب محمدی(ص) که برگرفته از وحی می باشد، در ایشان جمع است. ولذا شناخت حضرت به معنای واقعی کلمه در اصل همان شناخت قرآن و امامان معصوم(علیهم السلام) می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در واقع نمونه ای از تجلی قرآن است، افزود: وجود مقدس حضرت منشأ تمام خوبی ها، ارزش ها و پاکی هاست. و این خوبی ها و پاکدامنی ها باید در رفتار و اخلاق جوانان ما هم نمود پیدا کند.

وی با انتقاد از اینکه هم اکنون جمع کثیری از جوانان ما با فرهنگ فاطمی و سیره حضرت زهرا(س) بیگانه اند،بر تبلیغ آموزه های فاطمی توسط روحانوین دلسوز تاکیدکرد.

وی با اشاره به نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ فاطمی و مسئولیت سنگینی که در این رابطه دارند، گفت: خداوند متعال نقش مهمی را در تربیت فرزندان به عهده والدین گذاشته است. قرآن کریم می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا... ای کسانی که ايمان آورده ايد، خود و خانواده خود را از آتشی که هيزم آن مردم و سنگ ها هستند نگه داريد...» آیا تاکنون خانواده ها برای این آیه فرصت کافی را اختصاص داده اند، تا با تدبر در آن به فکر امور اخروی خود و فرزندانشان باشند؟. متاسفانه برای اکثریت همواره غصه دنیا و مسائل مادی همیشه در اولویت می باشد. اینها مسائلی است که هم والدین و هم دلسوزان اسلام و جامعه اسلامی باید بنشینند و چاره اندیشی بکنند و وضعیت کنونی را نه نفع استقرار فرهنگ فاطمی در جامعه تغییر دهند.

وی عنوان کرد: امروز اگر کسی بتواند حضرت فاطمه(س) را به خوبی بشناسد به این نکته پی می برد که امام عصر(عج) برای احیای چه جامعه ای خواهد آمد. بنابراین شناخت فاطمه زهرا(س) منجر به شناخت جامعه ای می شود که امام عصر(عج) رهبری آن را بر عهده خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری در پایان با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز، گفت: از افراط و تفریط در هر زمینه ای باید پرهیز کرد. ضمن آنکه مردم عزیز ما حفظ حرمت این ایام را بخوبی رعایت می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha