سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ وی بر لزوم آمادگی برای استقبال از مرگ در هر زمان تاکید کرد و گفت: همه ما باید به گونه ای زندگی کنیم که هرگاه فرصت زیستن مان تمام شد، آماده استقبال از مرگ باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری شامگاه چهارشنبه در مراسم ختم درگذشت حاج جواد سبحانی اخوی حضرت آیت الله سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کلمه تبارک، جامع قدرت و نعمت و برکت خداوند است، اظهار داشت: تمام ملک و عالم به ید قدرت خداوند می باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات وحیانی قرآن کریم خداوند قدرت و علم مطلق است، تصریح کرد: بزرگ ترین نماد و مظهر قدرت؛ ایجاد، احیا و اماته می باشد.

سخنران مراسم  با اشاره به اینکه حیات و ممات برای امتحان و آزمون انسان ها و جزا و پاداش می باشد، افزود: مرگ حرکت وجودی است چرا که انسان از عالمی به عالم دیگری منتقل می شود.  

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری تصریح کرد: دنیا همانند آزمایشگاهی است که انسان در آن مورد امتحان قرار می گیرد و نتیجه آن موت است.

وی با بیان اینکه مرگ همانند روزی از مقدرات عالم می باشد، ابراز داشت: مرگ برای تمام انسان ها است و تفاوتی ندارد ثروتمند یا فقیر باشیم

محقق حوزه افزود: بسیاری از انسان های دانشمند و عالم نیز بر اثر بیماری از دنیا رفته اند و این مسئله نشان می دهد مرگ همگانی است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به سخنان حضرت آیت الله جوادی آملی مبنی بر اینکه انسان بعد از مرگ نمی پوسد؛ بلکه از پوست خارج می شود، تصریح کرد: انسان باید برای عدم غفلت در دنیا به مساله مرگ توجه خاصی داشته باشد.

وی افزود: دانشمندان، درمان بیماری های بسیاری را کشف کردند اما مرگ هیچ درمانی ندارد.

سخنران مراسم  با اشاره به اینکه شخصی از امام صادق(ع) پرسش کرد برنامه زندگی شما چگونه است، گفت: رئیس مذهب جعفری در پاسخ فرمودند، دانستم كه كار من را كسی انجام نمی دهد، پس خودم تلاش نمودم؛ خدا بر كارهای من آگاه است و آنها را می بيند، پس حيا كردم؛ روزی من را ديگری نمی خورد، پس آرام گرفتم و متوجه شدم پايان كار من مرگ است، پس برای آن آماده شدم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری تصریح کرد: اگر به مرگ روزی اعتقاد داریم پس چه لزومی دارد انسان برای دریافت روزی کلاه برداری کند و نیرنگ باز شود.

وی بر لزوم آمادگی برای استقبال از مرگ در هر زمان تاکید کرد و گفت: همه ما باید به گونه ای زندگی کنیم که هرگاه فرصت زیستن مان تمام شد، آماده استقبال از مرگ باشیم.

این خطیب حوزه افزود: اگر بنا به غصه خوردن باشد باید در خصوص چگونه از دنیا رفتن بیاندیشیم و مرگ خوب را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به اینکه تمام گرفتاری های بشر این است که چگونه زیستن را نمی داند، افزود: افرادی عاقبت به خیر می شوند که در دنیا به سلامت زندگی کردند.

وی در پایان با بیان اینکه تقوا به انسان ها شرف می بخشد، گفت: این مجلس به یاد مردی مومن و مسلمان است که اخوی مرجعی فقیه، اصولی، از متکلمین به نام عصر، ادیب، مفسر، محدث و مورخ می باشد و برای آن مرحوم از خداوند متعال، آمرزش و مغفرت می طلبیم.

 

انتهای پیام/313/33

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha